• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37545
+
-

«رضا» به بلفور می‌رود

«رضا» به بلفور می‌رود

نخستین ساخته علیرضا معتمدی در بخش مسابقه سی‌وسومین جشنواره جهانی بلفور به نمایش درمی‌آید. به گزارش همشهری، این جشنواره که ۱۷ تا ۲۵ نوامبر / ۲۶ آبان تا ۴ آذر در شهر بلفور فرانسه برگزار می‌شود، با تمرکز بر فیلم‌های اول، دوم و سوم فیلمسازان تلاش می‌کند تا استعدادهای تازه را به سینمای جهان معرفی کند. یکی از ویژگی‌های این جشنواره جلسات گفت‌وگوی مفصل درباره فیلم‌هاست که باحضور فیلمسازان و مهمانان جشنواره برگزار می‌شود. اما از آنجا که دولت فرانسه از ارائه ویزا به کارگردان فیلم «رضا» خودداری کرده است، باوجود برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته علیرضا معتمدی نمی‌تواند فیلمش را در این رویداد جهانی همراهی کند.
میترا فراهانی، کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی یکی از اعضای هیأت داوران این جشنواره است. او مستند «فی‌فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» را درباره بهمن محصص، نقاش بزرگ ایرانی ساخته و یکی از تهیه‌کنند‌گان آخرین فیلم ژان‌لوک گدار «کتاب تصویر» است که امسال برنده نخل طلای ویژه جشنواره فیلم کن شد.
«رضا» فیلم تحسین‌شده هیأت داوران جشنواره فیلم بمبئی که پیش از این در جشنواره‌های سائوپائولو برزیل و هانوی ویتنام به نمایش درآمده بود، به‌زودی در داخل کشور نیز اکران خواهد شد.
علیرضا معتمدی، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی، رضا داوودنژاد، افسر اسدی، سولماز غنی و پانته‌آ مرزبانیان بازیگران «رضا» هستند و پخش جهانی آن را شرکت مستقل‌های ایرانی برعهده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید