• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37516
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   مظلوم‌بودن بازنشسته‌ها
با سلام و تشکر از اینکه به موضوع بازنشستگان اهمیت می‌دهید، گویا در میان تمام مشکلات اقتصادی این بازنشستگان هستند که مظلوم واقع شده‌اند و برای ارائه شکایات خود به جایی دسترسی ندارند. متأسفانه کسی به فریاد ما بازنشستگان رسیدگی نمی‌کند؟ این درحالی است که قیمت کالاهای اساسی مردم روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؛ البته به جز حقوق ما بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی!
 

2563...09138


   توسعه حمل‌ونقل ریلی
با سلام. توسعه حمل‌ونقل ریلی که هم مقرون‌به‌صرفه و هم دارای آلودگی کمتر و ایمن‌تر است در کشور ما مغفول مانده؛ از طرفی مهم‌ترین کار برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی است. در واقع مزایای گسترش حمل‌و‌نقل ریلی، هم در زمینه صرفه مصرف سوخت و هم در ارتقای ایمنی حمل‌و‌نقل و از آن مهم‌تر نقش اقتصادی زیادی دارد که دولت باید به این سمت حرکت کند. امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با بازسازی خطوط ریلی و دوخطه‌شدن مسیرها در محورهای مختلف ریلی این اقدام را در اولویت کارهای خود قرار دهد؟
 
دبیر بازنشسته از تهران


  به گوش مسئولان برسانید
با سلام و وقت‌بخیر. در قبض‌های برق این دوره که آبونمان را حذف کرده‌اند، اما به‌جایش تبصره جدیدی در قبض ایجاد کرده‌اند با عنوان «تکالیف قانون بودجه»؛ برای همینمبلغ 8هزار تومان در قبض‌ها از مشترکان کسر کرده‌اند! سؤال این است که با این همه گرانی کالاهای اساسی، تحمیل اینگونه هزینه‌های اضافی بی‌انصافی است. آیا نباید به فکر مردم محروم شهرستان‌ها باشند؟ افراد بالا 50سالی مانند من که هیچ‌گونه دریافتی بازنشستگی هم نداریم، چگونه باید این هزینه‌های اضافی را پرداخت کنیم؟ لطفا اینگونه مشکلات ساکنان شهرستانی را هم به گوش مسئولان برسانید.
 
ذوالفقاری از قائمشهر


  دانشجویان بیکار
با سلام. درحالی‌که اشتغال، یکی از معضلات اصلی دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاست، اما مسئولان آموزش عالی می‌گویند اشتغال دانش‌‌آموختگان ربطی به آنها ندارد و مسئولان وزارتخانه‌های کار و صنایع نیز می‌گویند خروجی دانشگاه‌ها نیاز‌های آنها را برطرف نمی‌کند. به‌نظر شما با این توجیهات، انگیزه‌ای برای فعالیت دانشجویان باقی می‌ماند؟ انتظار می‌رود برای حل این مشکل مسئولان ذیربط در وزارت علوم، طرح آمایش سرزمین را به‌صورت جدی پیگیری کنند.
 
گلایه یک دانشجوی بیکار

 

این خبر را به اشتراک بگذارید