• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37500
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

پنجشنبه و جمعه   24 و 25 آبان

نمایش15تابلوی فدوی پس از 16سال- پس از 16سال مجموعه‌ای از نقاشی‌های سیدمحمد فدوی، عصر جمعه 25آبان در گالری والی به نمایش درمی‌آید. فدوی که آثارش به شاعرانگی و هویت ایرانی شهره است در این مجموعه بیش از 15تابلوی نقاشی را به نمایش می‌گذارد که با تکنیک میکس‌مدیا روی مواد مختلفی مانند چوب، مقوا و بوم اجرا شده‌اند؛آثاری که این هنرمند در 3سال اخیر خلق کرده و بر استفاده از وسایل مختلفی غیر از قلم‌مو تأکید دارد. سوژه آثار فدوی در این تابلوها بافت کهن شهرهایی مانند کرمان و یزد است. فضای این شهرهای با اصالت ایرانی تبدیل به تابلوهایی شده‌اند که میان رئالیسم و انتزاع در حرکتند. آخرین نمایشگاه انفرادی فدوی سال 1381در گالری برگ برگزار شده بود و از آن پس این هنرمند در چند نمایشگاه گروهی شرکت داشت. آثار سیدمحمد فدوی 25آبان تا 6آذر هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16تا 20 در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72برپاست

جشنواره گیاهان دارویی و طب ایرانی- طب سنتی درکنار همه مخالفانی که دارد، طرفداران پروپاقرص و وفاداری هم دارد که درست یا غلط، بسیاری از مشکلات جسمی و روحی خود و عزیزانشان را تنها با اتکا به این طب باستانی مداوا می‌کنند. هرقدر مخالف این طب باشید، نمی‌توانید فواید گیاهان دارویی که پایه تولید بسیاری از داروهای شیمیایی نیز هستند را انکار کنید. به جای انکار، سری به جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب ایرانی در مصلای امام‌خمینی(ره) بزنید؛ 24آبان آخرین روزی است که این نمایشگاه برپاست. با گشت‌زدن در میان غرفه‌های این نمایشگاه می‌توانید با آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی در محصولات فناورانه گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی بیشتر آشنا شوید، شاید فرصتی برای کارآفرینی به ذهنتان خطور کرد یا شاید با گیاهی آشنا شدید که به‌راحتی توانایی برطرف ساختن علائم یک بیماری ظاهرا پیچیده را داشته باشد. 



2 شب هیجان‌انگیز در اروپا- 24و 25آبان، فوتبال ملی در قاره اروپا، 2 شب هیجان‌انگیز را پشت سرمی‌گذارد. رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا شب چهارمش را با رویارویی جذاب ایتالیا و پرتغال آغاز می‌کند. این بازی فردا شب به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود و تکلیف تیم صعود‌کننده از این گروه به مرحله بعد را مشخص می‌کند. هم‌اکنون پرتغال با 6امتیاز از 2بازی صدرنشین است و ایتالیا با 6امتیاز از 3بازی در رده دوم قرار دارد. به این ترتیب ایتالیا تنها درصورتی به مرحله بعد صعود می‌کند که این بازی را ببرد و در مسابقه آخر گروه هم پرتغال موفق به شکست دادن لهستان نشود. کرواسی و اسپانیا، دیگر مسابقه جذاب فردا شب در لیگ ملت‌های اروپاست. جمعه هم مسابقه‌ای هیجان‌انگیز بین هلند و آلمان برگزار می‌شود،گروهی دشوار که غیر از آلمان و هلند، فرانسه هم در آن حضور دارد. به‌نظرمی‌رسد فرانسه که هم‌اکنون 7امتیاز دارد بخت نخست صعود از این گروه باشد و هلند 3امتیازی و آلمان یک‌امتیازی هم تنها برای سقوط نکردن به دسته پایین‌تر می‌جنگند. 



جشنواره میوه بهشتی در کاخ نیاوران- انار، هویت فصل پاییز و شب یلداست. الهام‌بخش شاعری چون سهراب است که آرزو داشت «کاش این مردم دانه‌های دلشان پیدا بود» و بهانه‌ای است برای گشت و‌گذار در میان غرفه‌های جشنواره انار در کاخ نیاوران واقع در خیابان باهنر تهران. این جشنواره جذاب و خوش‌رنگ و لعاب که از 24آبان ‌ماه در کاخ موزه نیاوران به‌مدت 7روز از ساعت 9تا 17برپاست، به مناسبت شب یلدا برگزار و محصولات انار استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و شهرهای مهاباد و سردشت در آن عرضه می‌شود. بیش از 70تن محصول انار، سوغات محلی و صنایع‌دستی غرب کشور، اجرای موسیقی 200دف نواز، 50تنبورنواز، شاهنامه‌خوانی به زبان کردی، رقص اسب با موزیک، انارگردانی و مراسم باستانی آذرگان ازجمله برنامه‌های این جشنواره هستند.



دوباره از همان خیابان‌ها- 24آبان روز تولد «بیژن نجدی» است که تا 53سالگی، جز خانواده، دوستان و البته شاگردانشان در کلاس ریاضی دبیرستانی در لاهیجان هیچ‌کس او را نمی‌شناخت. اینطور که همسرش روایت کرده، شبی شمس لنگرودی مهمان نجدی بود. بیژن نجدی به‌اصرار همسرش یکی از داستان‌هایش را برای شمس می‌خواند، شمس از قدرت چنین داستانی شگفت‌زده می‌شود. و این داستان «یک خطی» تولد یکی از بهترین نویسنده‌های پس از انقلاب در ایران است. مجموعه داستان «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» با حمایت شمس لنگرودی منتشر و بیژن نجدی برنده جایزه ادبی «گردون» می‌شود. داستان بهترین نویسنده 40سال اخیر ایران اینطور به پایان می‌رسد: او 3سال پس از شهرت (1376) از دنیا می‌رود. از او یک کمد بزرگ در خانه‌ای قدیمی در لاهیجان باقی می‌ماند که هنوز پر از شعر و داستان است. «دوباره از همان خیابان‌ها» یکی دیگر از آثار شگفت‌انگیز نجدی است که توسط همسرش پس از مرگ او منتشر شد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید