• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37498
+
-

اخبار

نوسازی و توسعه مسجد باب‌‌المراد 



مسجد باب‌المراد در محله شهید اسدی نوسازی شد. دبیر شورایاری محله در این‌باره گفت: «این مسجد یکی از 5 مسجدی بود که به دلیل قدمت و فرسودگی به مرمت و نوسازی نیاز داشت. از این‌رو کلنگ نوسازی این مسجد در سال 1391 با تأمین اعتبار و تخصیص بودجه از سوی شهرداری منطقه و مشارکت خیّران و اهالی به زمین زده شد.» «محمدحسن کاهه» افزود: «اکنون بازسازی و مرمت این مسجد در 3 طبقه به پایان رسیده و وسعت شبستان این مرکز نیز پس از توسعه از 350‌مترمربع به 500‌مترمربع افزایش یافته است. همچنین این مرکز به امکاناتی مانند آشپزخانه، سالن اجتماعات، سرویس‌های بهداشتی، آسانسورو... تجهیز شده است.» مسجد باب المراد با هدف ایجاد مرکزی برای‌‌ ترویج فعالیت‌های دینی و فرهنگی و محل اجتماع اهالی در خیابان شهید اسدی، نبش خیابان 17شهریور نوسازی شده است. 

برخورد با تخلفات ساکن خودروها

شهروندان تخلفات ساکن خودروها اطراف محل سکونت خود را به پلیس راهور اطلاع دهند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه 8 دراین‌باره گفت: «با توجه به قرار داشتن 100 میدان در دل این منطقه، وضع‌‌ تردد، موقعیت محلی و... آنها متفاوت است و توقف در برخی از میدان‌ها موجب سدمعبر و مزاحمت و جبران کمبود جای پارک محلی است.» سرهنگ«حمیدحمیدی» افزود: «از این‌رو از شهروندان درخواست می‌کنیم تخلفات ساکن محدوده میدان‌ها که موجب تخلف، سدمعبر و مزاحمت است را از طریق شورایاران یا تماس با شماره 110 به پلیس راهور اطلاع دهند تا سریع‌تر رسیدگی شود.» 

تغییر کاربری مسکونی به تجاری زیر ذره‌بین



تغییر کاربری واحدهای مسکونی به تجاری ممنوع است. رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه 15 دراین‌باره گفت: «در برخی از محله‌‌های این منطقه تعداد تغییر کاربری و تبدیل خانه‌ها به واحد تجاری بسیار زیاد است و بیشترین تغییر کاربری مسکونی نیز در محدوده ناحیه‌های 1 و 2 شهرداری منطقه شناسایی شده که برخلاف مقررات شهرداری است.» «سیدرضا باقری» افزود: «مالکان این منازل، پارکینگ و واحد مسکونی خود را به واحدهای تجاری تبدیل کرده‌اند که پس از شناسایی، ابتدا در 3 مرحله اخطار کتبی برایشان ارسال می‌شود و در صورت رفع نکردن مشکل کاربری ملک، پرونده واحد متخلف به کمیسیون ماده 100 شهرداری ارجاع داده می‌شود تا برای پلمب و تعطیلی آن واحد اقدام کنند.» او ادامه داد: «شهروندان با مشاهده چنین مشکلاتی در محله خود می‌توانند با سامانه 137 تماس بگیرند تا سریع‌تر به آن تخلفات رسیدگی کنیم.»

  اخبار چند خطی                        

منطقه4: خیابان احسان محله حکیمیه تا پایان آبان به بزرگراه شهید زین‌الدین متصل می‌شود. این طرح بعد از سال‌ها بلاتکلیفی، با انجام روکش آسفالت معبر در مراحل پایانی است.  

منطقه8: تا اوایل آذر یک دوربین کنترل عبور از چراغ قرمز در تقاطع خیابان‌های شاهد و دماوند نصب می‌شود. با نصب این دوربین تعداد دوربین‌های کنترل چهارراه‌ در منطقه 8 به 12 دوربین می‌رسد.

منطقه15: بانوان سرپرست خانوار از خدمات رایگان بوستان پردیس بانوان بهره‌مند می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند به این مجموعه در سه‌راه افسریه بروند. 

منطقه 8‌: جشنواره اقوام ایرانی از 29 آبان به مدت 10 روز در بوستان فدک، در خیابان گلستان برگزار می‌شود. در این جشنواره اقوام مختلف صنایع‌دستی و سوغات خود را در غرفه‌ها عرضه می‌کنند. 

منطقه13: شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی مسیل منوچهری در محله امامت بازپیرایی و بازسازی می‌شود. 

منطقه۱۳ : بازارچه فروش محصولات ارگانیک در سرای محله اشراقی در خیابان دماوند، خیابان اشراقی، نبش خیابان رنجبرتاری برپا می‌شود. 

منطقه14: مسیر‌‌ تردد با دوچرخه در پایانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با هدف‌‌ ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری میان شهروندان راه‌اندازی خواهد شد. 

منطقه۱۵‌ : طرح غرفه‌های سبز در محله‌هایی که شهروندان مشارکت کمتری در تفکیک پسماند دارند اجرا می‌شود. در این طرح آموزشگران اصول تفکیک پسماند را به شهروندان آموزش می‌دهند. 


 عدد خبر                                   

15درصد تعداد مددجویان کمیته امداد افزایش داشته است. به گفته «مجیدبرزگر» رئیس کمیته امداد منطقه 4 قرار است به خانواده‌هایی که با وجود داشتن پدر، نیازمند هستند هم خدمات حمایتی ارائه شود. 

42 واحد رستوران و فروشگاه موادغذایی منطقه 8 در نیمه اول سال به دلیل تخلفات بهداشتی توسط بازرسان مرکز بهداشت شمال، اخطار گرفتند. 

24 هزار خانه فرسوده منطقه 15 در انتظار نوسازی هستند. به گفته مدیر دفتر نوسازی محله اتابک این واحدهای مسکونی شرایط ناایمنی دارند و مالکان می‌توانند با مراجعه به دفاتر نوسازی از خدمات مرتبط بهره‌مند شوند. 

25 بوستان محله کوی زینبیه منطقه۱۳با نصب پایه چراغ‌های جدید با هدف کاهش وقوع جرم و جرائم روشن می‌شوند. 

 پیشخوان                                

ایجاد «باغ‌راه» در محله کیانشهر

بخشی از پیاده‌رو بلوار امام رضا(ع) در محله کیانشهر شمالی باغ‌راه می‌شود. دبیر شورایاری محله کیانشهر شمالی در این باره گفت: «از آنجایی که پیاده‌روسازی بلوار امام رضا(ع) در محله کیانشهر شمالی، حد فاصل بزرگراه بعثت تا میدان امام رضا(ع) نیمه‌کاره رها شده و با توجه به عریض بودن این مسیر، ظرفیت ساخت باغ‌راه در اینجا وجود دارد و به‌زودی این طرح اجرا می‌شود.» «سعید عسکری» افزود: «با راه‌اندازی باغ‌راه، این مسیر به مبلمان شهری، پایه چراغ و... تجهیز خواهدشد.» باغ‌راه پیاده‌رو بلوار امام رضا(ع) تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود. 

راه‌اندازی بوستان بانوان در لویزان 

بوستان بانوان منطقه 4 تا پایان سال افتتاح می‌شود. رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه دراین‌باره گفت: «بیش از 60‌درصد فعالیت‌های عمرانی این بوستان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا 5 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.» «محمدحسن مجدآبادی» افزود: «این بوستان مجهز به مسیرهای دوچرخه‌سواری، استخر، کتابخانه، رستوران و... است.» بوستان بانوان با حدود 30 هکتار مساحت، در بخش شرقی جنگل لویزان و روبه‌روی باغ پرندگان قرار دارد. 

 خبر کوتاه                            

برپایی رالی خانوادگی/سیزدهمین دوره مسابقات رالی خانوادگی با محوریت رانندگی بانوان، جمعه 2 آذر از پارکینگ شمالی باغ پرندگان آغاز و به میزبانی معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 4 برگزار می‌شود. 

بازسازی خانه نیازمندان/ منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه مرمت و بازسازی می‌شود. در این طرح کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) منازل خانواده‌های زیر پوشش این مرکز که به بازسازی نیاز دارند را شناسایی و روند مرمت آنها را آغاز می‌کنند. 

جمع‌آوری داروی مازاد/ اهالی محله وحیدیه می‌توانند داروهای مازاد تاریخ‌دارشان را به سرای محله تحویل دهند تا به کمک یکی از داروخانه‌های محله به دست بیماران نیازمند برسد. سرای محله وحیدیه در خیابان شهید بخت‌آزاد، کوچه حاج‌علی قراردارد. 

نصب پل عابر مکانیزه / پل عابرپیاده مکانیزه در خیابان دماوند، خیابان شهیدمنتظری نصب می‌شود. به گفته «سیدرضا تربت‌جو» معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهردار منطقه۱۳، این پل با هدف سهولت‌‌ تردد شهروندان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. 

اجرای طرح نذر مهربانی/ طرح «نذر مهربانی» برای کمک به نیازمندان در سرای محله صاحب‌الزمان(عج) اجرا می‌شود. به گفته «مرضیه حسینی» مدیر محله، این طرح شامل توزیع سبد کالا و کمک‌های غیرنقدی میان این خانواده‌هاست. 

ایجاد ورزشگاه جدید / مجموعه ورزشی مسجد امام حسن مجتبی(ع) با هدف افزایش سرانه ورزشی منطقه و ترغیب جوانان به ورزش آغاز به کار کرد. این مجموعه در محله مسعودیه، شهرک والفجر قرار دارد که با حضور شهردار منطقه به بهره‌برداری رسید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید