• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37492
+
-

کدام کتاب‌های‌ صوتی‌ برای کتاب‌بازها جذاب هستند؟

کتاب گوش کن

فهرستی از جذاب‌ترین آثار صوتی که وارد بازار کتاب شده‌اند

نورا عباسی

کتاب‌بازها از هیچ راهی برای خواندن کتاب مورد علاقه‌‌‌شان چشم‌پوشی نمی‌کنند؛ آنها که هنوز علاقه به ورق‌زدن کتاب در وجودشان رسوب کرده است  یاد گرفته‌اند که چطور می‌شود با یک کتاب در دست از زمانشان در ترافیک و شلوغی استفاده کنند، آنها هم که خواندن کتاب در شرایط خاص برایشان سخت است، از راه‌های جدیدی مانند گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی، خود را در دایره کتابخوان‌ها نگه می‌دارند. در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فروش آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند تا هر بهانه‌ای برای کتاب‌نخواندن از بین برود و کتاب‌های صوتی به کمک کتابخوان‌ها بیاید.


بیشعوری



«من 20 سال آزگار یک بیشعور تمام عیار بودم»؛ این جمله دلیل اصلی نوشتن کتاب «بیشعوری» از زبان خاویر کرمنت، نویسنده کتاب است. نسخه صوتی این کتاب از سال 95 با صدای میثم نیکنام در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی قرار گرفت و هنوز هم از چنان مخاطبانی برخوردار است که به‌عنوان کتاب پرفروش صوتی معرفی می‌شود.

نبرد من



این کتاب معروف آدولف هیتلر سال‌هاست علاقه ایرانی‌ها را به‌خود جلب کرده و بارها تجدید چاپ شده است. کتاب «نبرد من» به توضیح زندگی هیتلر و عقاید این رهبر آلمان نازی می‌پردازد. برای گوش دادن به فایل صوتی این کتاب پرفروش تنها کافی‌است که یک‌ساعت و 42دقیقه وقت بگذارید.

من منچستریونایتد را دوست دارم



مهدی یزدانی‌خرم - نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی- کتاب صوتی «من منچستریونایتد را دوست دارم»را نوشته است. این کتاب قسمت‌های مهم تاریخ ایران از سال 1320تا سال 1332 را مورد بررسی قرار داده است. برای خواندن این کتاب باید 7ساعت و 54دقیقه زمان بگذارید و آن را با صدای میرطاهر مظلومی گوش کنید.

چهار اثر از فلورانس اسکاول‌شین



شاید زمانی که خانم نویسنده آمریکایی در سال 1989 این کتاب روانشناسی را نوشت و نام خودش را بر این کتاب گذاشت، فکر نمی‌کرد که این کتاب قرار است از چنان محبوبیت جهانی‌ای برخوردار شود. این کتاب که جزو محبوب‌ترین کتاب‌های روانشناختی در ایران و جهان است از قافله کتاب‌های صوتی هم عقب نمانده، چرا که در میان کتاب‌های صوتی هم با عنوان محبوب و پرفروش شناخته می‌شود.

ملت عشق



«ملت عشق» اثر الیف شافاک یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان ترکیه است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در میان کتاب‌دوست‌های ایرانی هم جایگاه خاصی دارد. این کتاب که به داستان جست‌‌وجوی شمس به‌دنبال مولانا می‌پردازد و روایت دوستی این دو تن است، نه‌تنها در نسخه چاپی بسیار مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفت بلکه در میان کتاب‌های صوتی همچنان کتابخوان‌های ایرانی را به‌خود جذب کرده به طوری‌که کتاب صوتی ملت عشق به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی معرفی شده است.

چهل ‌نامه کوتاه به همسرم



«بشنو، بانوی من! برای آنکه لحظه‌هایی سرشار از خلوص و احساس و عاطفه داشته باشی، باید که چیزهایی را از کودکی با خودت آورده باشی؛ و گهگاه، کاملا سبک‌سرانه و بازیگوشانه رفتار کرده باشی.» آنها که علاقه‌مند به قلم نادر ابراهیمی هستند، اگر کتاب «چهل نامه کوتاه به همسرم» را نخوانده باشند، بدون شک نام این کتاب عاشقانه را شنیده‌اند. این کتاب از سال94 با صدای پیام دهکردی و آهنگسازی ناصر چشم‌آذر در دسته کتاب‌‌های صوتی محبوب قرار گرفته و هنوز هم با استقبال روبه‌روست. 

«بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» نیز اثر دیگری از ابراهیمی است که در جایگاه پرفروش‌های کتاب‌های صوتی قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید