• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37466
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

  خدا نکند هسته‌مان بیرون بزند

مشاور رئیس‌جمهور در مطلبی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده، پاسخ جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ را داده است. آشنا نوشته: «به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بولتون که در آستانه حضور در یک همایش در سنگاپور سخن می‌گفت با اشاره به ایران گفت: «فکر می‌کنیم حکومت ایران تحت فشاری واقعی قرار گرفته و قصد و نیت ما این است که این فشار را بسیار سنگین کنیم.» او در ادامه گفت: «یا به قول انگلیسی‌ها، آن‌ قدر فشار را زیاد می‌کنیم تا هسته از پوست بیرون بزند»، مانند میوه‌ای که آنقدر فشار داده می‌شود تا له شده و هسته‌اش بیرون بزند. خدا نکند هسته ما بیرون بزند. اگر بزند هیچ‌چیز جلودارش نخواهد بود.»

  غرویان: وطن‌دوستی جزئی از ایمان است

یک استاد فلسفه اسلامی گفته است: ائمه جمعه و علمای دین نباید مسائل جدایی دین و مذهب از حس ناسیونالیستی را بزرگ کنند بلکه باید اینها را کنار هم قرار داده، به کمک هم بیاورند و بگویند وطن دوستی جزئی از ایمان و مذهب انسان محسوب می‌شود. به گزارش اعتماد آنلاین، حجت‌الاسلام محسن غرویان گفته است: در این راستا البته طرفداران وطن هم نباید علایق دینی را مورد هجمه قرار دهند و بالعکس، اینها انسجام و محبت مردم را بیشتر می‌کند.

  هاشمی: زاکانی امام(ره) را می‌شناسد؟

طی روزهای اخیر علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با ترسیم ویژگی‌های مکتب امام(ره)، اعلام کرده که موسوی، خاتمی، هاشمی، احمدی‌نژاد، روحانی و سیدحسن خمینی در مقابل مکتب امام(ره) تعریف می‌شوند و علی لاریجانی نیز در ویژگی‌های مربوط به مکتب امام(ره)، لنگ می‌زند. محمد هاشمی رفسنجانی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اظهارات با طرح این سوال که آیا آقای زاکانی امام(ره) را می‌شناسد؟ گفته است: آیا منظور آقای زاکانی از امام(ره) همان شخصیتی است که گفتند: «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است؟» آقای زاکانی با چنین اظهارنظرهایی تنها تمام دستاوردهای انقلاب را زیرسؤال می‌برد. محمد هاشمی در پاسخ به اینکه آیا عده‌ای به‌دنبال این هستند که انقلاب را به نام خود بزنند، تأکید کرد: این موضوع دقیقا شبیه آن است که کسی بخواهد زمین یا خانه‌ای از مردم را غصب کند اما ما معتقد به مکتبی هستیم که باید نسبت به اظهارنظرهای خود پاسخگو باشیم اما به‌نظر می‌رسد عده‌ای باوری به آن ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید