• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37451
+
-

زمزمه جدایی نمازی از ذوب ‌آهن

شکست ذوب آهن در تبریز اوضاع را برای نماینده اصفهان در جدول لیگ برتر فوتبال خطرناک کرده است

فوتبال
زمزمه جدایی نمازی از ذوب ‌آهن

مسعود افشاری|  اصفهان- خبرنگار:

شکست هفته گذشته ذوب‌ آهن مقابل تراکتورسازی تبریز شرایط را برای ادامه کار «امید نمازی» به عنوان سرمربی بسیار سخت کرده و اگر وضعیت به همین ترتیب پیش برود، هیچ بعید نیست که سرمربی ذوب‌ آهنی‌ها حتی به پایان نیم‌فصل اول لیگ هم نرسد. 

در شرایطی که تمرکز مخاطبان فوتبال ایران روی بازی تیم پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، شکست 4 گله ذوب آهن در تبریز، آن هم در روزی که اصفهانی‌ها توسط «محسن مسلمان» به گل اول هم دست پیدا کرده بودند، اوضاع را برای نماینده فوتبال اصفهان بسیار خطرناک کرد.  شرایط این روزهای امید نمازی در تیم ذوب آهن آن‌طور که قبلا پیش‌بینی می‌شد نیست و این موضوع را می‌توان از نتایج تیم و اتفاقات حاشیه‌ای اطراف نیمکت ذوب آهن به‌خوبی فهمید.

تساوی خانگی ذوب آهن در مقابل پیکان و بعد هم شکست در مقابل تراکتورسازی کافی بود تا نمازی در کنفرانس مطبوعاتی پایان مسابقه به انتقاد اهالی رسانه واکنش نشان دهد و این شاید دلیلی بر اثبات این موضوع باشد که نمازی - چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ انگیزشی- به اهداف خود در فوتبال ایران نرسیده است.  

به هر حال، او تیم نایب قهرمان فصل گذشته لیگ را از «امیر قلعه‌نویی» تحویل گرفته بود و اگر نگوییم که باید این عنوان را تکرار کند، باید گفت که ذوب آهنی‌ها انتظار دارند که تیمشان در کورس 4 تیم ابتدایی جدول لیگ باشد، اما نمازی نه امیر قلعه‌نویی است که امید به تجربه لیگ برتری‌اش داشته باشیم و نه مثل «فرهاد کاظمی» و «فیروز کریمی» است که قدرت بازی با کلمات را داشته باشد که تا ثانیه آخر امید را در اردوی ذوب آهن زنده نگه دارد. نمازی از لحاظ جذب بازیکن هم اگر بیشتر از سال‌های قبل خرید جدید نداشته، کمتر هم بازیکن جدید به ذوب آهن نیاورده و حداقل از این لحاظ نمی‌تواند معترض باشد.


بدشانسی؛ گریبان‌گیر ذوب آهن

«سعید آذری» مدیرعامل باشگاه ذوب آهن، در گفت‌و‌گو با همشهری گفت: باشگاه تا حد امکان از سرمربی و بازیکنان تیم حمایت کرده و تا به امروز کمترین مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم، اما بدشانسی تیم ما را اسیر خود کرده و در مسابقاتی هم که خوب بازی می‌کنیم باز نتیجه نمی‌گیریم. به هر حال، سرمربی تیم نفر اول پاسخگویی در مورد مسائل فنی است و نمی‌توان به سرعت در مورد کار ذوب آهن تصمیم‌گیری کرد. 
وی تاکید کرد: عملکرد فنی تیم فوتبال کاملا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشخص است که تیم هنوز نتوانسته در رقابت با بقیه مدعیان نشانی از ذوب آهن مدعی داشته باشد، ولی از طرف دیگر مشکلات داوری و بدشانسی هم به کار ذوب آهن آسیب زده است.

با این حال، مصاحبه یک هفته قبل عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن در مورد فرصت نمازی تا نیم‌فصل که با واکنش تند سرمربی ذوب آهن روبه‌رو شد، به‌خوبی نشان می‌دهد که در هیات مدیره باشگاه هم حمایت لازم از نمازی وجود ندارد. حتی شنیده شده که یکی از اعضای جدید هیات مدیره ذوب آهن مدتی است که رایزنی‌های شخصی خود را برای انتخاب سرمربی جدید آغاز کرده و در این راه تماس‌هایی با چند مربی داخلی برقرار کرده و این یعنی در هیات مدیره ذوب آهن هم وفاق لازم در مورد امید نمازی وجود ندارد. نمازی یک مربی خارج‌نشین بوده که با وجود تجربه نصف و نیمه‌اش در فوتبال ایران فرصت قرار گرفتن در چنین شرایطی را نداشته و با کوچک‌ترین اتفاقی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

در این شرایط وظیفه هیات مدیره و شخص مدیرعامل باشگاه سنگین‌تر از هر زمانی است و در فصلی که ذوب آهن تیم‌داری در چند رشته جدید را هم به سبد ورزش‌های باشگاه اضافه کرده باید با دقت بیشتری به عملکرد تیم فوتبال نگاه کرد که به نوعی برند ورزشی ذوب آهن هم به حساب می‌آید.


خروج ذوب آهن از بحران

«احمد جمشیدی» عضو هیات مدیره ذوب آهن، به عنوان یکی از مدیران تصمیم‌گیر در مورد ادامه کار نمازی در گفت‌و‌گو با   همشهری اظهار کرد: قبول داریم که نتایج فوتبال ذوب آهن در این چند هفته ارتباطی با جایگاه و اعتبار فوتبال ذوب آهن نداشته و باید فکری به حال آن شود. به هر حال، ما به عنوان اعضای هیات مدیره ذوب آهن در قبال نتایج مسئول هستیم و جلساتی هم با سرمربی تیم برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم. ذوب آهن در فصل گذشته شرایط خوبی داشت و این مسئله فشار زیادی به کادر فنی و بازیکنان وارد کرده، ولی از طرف باشگاه هم تا حد امکان اختیارات لازم به سرمربی تیم داده شده و بازیکنان مورد نیاز جذب شده‌اند و انتظار نداریم که این روند در ذوب آهن ادامه پیدا کند. 

وی افزود: نمازی مربی بادانشی در فوتبال ایران است و به ما قول داده که تا نیم‌فصل بین 4 تیم اول لیگ باشیم. ذوب آهن تیم ریشه‌دار و بزرگی است و مبنای اولیه باشگاه قهرمانی در لیگ برتر بوده، ولی در کنار آن باید به فکر هواداران هم باشیم که در گرما و سرما یاور تیمشان هستند و اجازه ندهیم که شرایط بدتر از این شود. مطمئن باشید که با همفکری بقیه اعضای هیات مدیره تصمیمی درست و منطقی خواهیم گرفت.
البته تیم فوتبال ذوب آهن این روزها در حال استراحت است و بازی بعدی این تیم روز سوم آذر در مقابل پارس جنوبی برگزار خواهد شد. باید دید که هیات مدیره باشگاه چه تصمیمی در مورد ادامه کار امید نمازی در تیم فوتبال ذوب آهن خواهد گرفت.


اوج‌گیری سپاهان و ناکامی ذوب آهن

امید نمازی و ذوب آهن امروز در شرایطی دچار بحران شده‌اند که در سوی دیگر شهر اصفهان، تیم سپاهان توانسته با حضور امیر قلعه‌نویی، سرمربی فصل قبل ذوب آهن، شرایط بسیار خوبی داشته باشد و با کسب بردهای متوالی، خود را در لیست مدعیان هر دو جام قهرمانی فوتبال ایران قرار دهد. در این شرایط، مقایسه سپاهان با عملکرد ذوب آهن هم خودبه‌خود عاملی برای افزایش فشارها به امید نمازی است و خیلی از هواداران ذوب آهن علاقه دارند تیمشان مانند سپاهان بتواند مثل یک مدعی عمل کند. در این شرایط، ذوب آهن باید سریع‌تر خود را از این بحران نجات دهد و بتواند انتظارات هوادارانش را برآورده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید