• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37443
+
-

ماشین‌سازی روی دنده تساوی

ماشین‌سازی در دیدار با سایپا به دنبال پاره کردن نوار تساوی‌هاست

جهانبخش احمدیان |  تبریز - خبرنگار:

دیدار سایپا و ماشین‌سازی، یکی از 2 دیدار باقیمانده هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور است که قبل از مرحله سوم اردوی تیم‌ملی فوتبال برگزار خواهد شد. شاگردان «رضا مهاجری» تا به امروز شکستی در لیگ برتر تجربه نکرده و چند بازی اخیر این تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. هفته گذشته آنها استقلال مدعی را در تبریز متوقف کردند تا آمار تساوی‌های متوالی این تیم به عدد 4 برسد.

نیمکت بی‌بضاعت ماشین‌سازی
ماشین‌سازی در ابتدای فصل عملکرد موفقی در جذب بازیکن و نقل و انتقالات تیمی نداشت. جذب چند بازیکن لیگ برتری داخلی نتوانست صندلی لرزان «فیروز کریمی» سرمربی سابق را ثبات ببخشد و به عنوان میراثی از وی به مهاجری رسید. با حضور مهاجری در باشگاه، چند بازیکن تراکتور به این تیم پیوستند و یکی 2 نفر هم از این باشگاه جدا شدند.

همین موضوع به علاوه مصدومیت برخی بازیکنان، دست به دست هم دادند تا مهاجری دلیل خوبی برای کسب تساوی‌های ماشین‌سازی جور کند. همچنین دلیل عدم حضور و بازی هری فورستر در باشگاه ماشین‌سازی هنوز معلوم نیست و این بازیکن تاکنون در هیچ بازی رسمی‌ای برای سبزقباهای تبریز به میدان نرفته است. درست است که این تیم از نظر بازیکن قابل قیاس با تراکتورسازی دیگر نماینده تبریز و آذربایجان نیست، ولی مهم‌تر از بازیکن، تاکتیک تیمی است که برخی زمان‌ها در تیم ماشین‌سازی دیده نمی‌شود. انتقال توپ از دفاع به خطوط جلویی، به دشواری صورت می‌گیرد و در اکثر مواقع رو به پاس‌های بلند می‌آورند.


خالقی‌فر، امید اول ماشین‌سازی

«رضا خالقی‌فر» با بازی‌های درخشان خود در ترکیب ماشین‌سازی نشان داده است که می‌تواند به عنوان مهره‌ای تأثیرگذار در خدمت تیم باشد. مهاجم اول ماشین‌سازی در چند بازی اخیر به عنوان ناجی ماشین‌سازان عمل کرده و تیم را از شکست، مخصوصا در مقابل نفت مسجدسلیمان و در بازی خانگی نجات داده است. بدون شک برای بازی امروز نیز امید اول مهاجری برای گشودن دروازه سایپا، خالقی‌فر خواهد بود.  البته ماشین‌سازی در این دیدار خانگی چشم به امید هواداران پرشور تبریزی است. هفته گذشته در بازی ماشین‌سازی و استقلال، استادیوم بنیان‌دیزل در تسخیر تی‌تی‌های تراکتوری و سبزقباهای تبریز بود تا نماینده تهران دست خالی از تبریز برگردد. در این دیدار هم مهاجری و یارانش چشم‌انتظار حضور تی‌تی‌های تبریزی روی سکوها خواهند بود. 


همسایه‌های لیگ برتری

سایپا و ماشین‌سازی به ترتیب با 15 و 11 امتیاز در رده‌های هشتم و نهم جدول لیگ برتر هستند که در صورت برد ماشین‌سازی اختلاف امتیاز این 2 تیم به یک امتیاز خواهد رسید، ولی جایگاه آنها در جدول تغییر نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید