• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37439
+
-

جدال لفظی اهالی کشتی در فضای مجازی

جدال لفظی اهالی کشتی در فضای مجازی

کشتی فرنگی با محمد بنا روزهای خوبی را تجربه کرد. در زمان سرمربیگری محمد بنا، 5مدال المپیک برای فرنگی‌کاران ایران به‌دست آمد و حالا با توجه به ناکامی در مسابقات جهانی بوداپست بار دیگر نام او برای هدایت فرنگی‌کاران مطرح شده است. گویا دستیاران سابق محمد بنا از این مسئله دلخور هستند.

   دلیل دلخوری بنا 
محمد بنا پس از نتایج ضعیف فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی ترجیح داد با رسانه‌ها صحبتی نکند ولی در عوض با انتشار پستی در اینستاگرام خود، نارضایتی‌اش را از شرایط کشتی ابراز کرد. دستیاران سابق محمد بنا در این مدت مصاحبه‌های متعددی را انجام داد‌ه‌اند که برخی از این صحبت‌ها سبب شد محمد بنا بار دیگر در اینستاگرام خود پستی را منتشر کند که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. به‌نظر پست محمد بنا مربوط به صحبت‌های اخیر ناصر نوربخش باشد که گفته بود: «زندگی‌ام را پای کشتی گذاشتم و با افرادی کار کردم که حتی سواد هم نداشتند. متأسفانه مسئولان ما باید اعتدال را برقرار کنند و زحمات همه را ببینند نه اینکه یک نفر را بت کنند که بعدا برای خودشان هم دردسرساز شود.بنا به این شرط که همکاری تیمی داشته باشد و از افراد خوبی در کنار خود بهره ببرد و رئیس فدراسیون نیز بتواند او را به‌خوبی کنترل کند می‌تواند موفق باشد. بنا 50 بار قهر کرد که خود ما 20مرتبه رفتیم و او را آوردیم که این کارها نتیجه عملکرد سازمان تربیت بدنی وقت بود. اگر کارها و برنامه‌ریزی‌ها کارشناسی شده باشد این مسائل اصلا نباید در یک ورزش حرفه‌ای به‌وجود بیاید. متأسفانه رسانه‌ها هنگام گرفتن نتایج فقط سرمربی تیم را می‌بینند و توجهی به نقش سایر افراد کادر ندارند.تیم ملی قهرمان المپیک شد حتی یک دسته گل هم به من ندادند اما بنا 200سکه جایزه گرفت».

  واکنش آقای خاص 
محمد بنا در پست اینستاگرامی خود بدون اینکه کسی را مخاطب خودش قرار دهد نوشت:«با رفتارمون نذاریم خیلی از ارزش‌ها مثل نجابت از بین برن. اگه یه نفر واسه خاطر آرامش مردمش، خودش، خونواده‌ش، ورزش مملکتش مقابل همه بی‌عدالتی‌ها و یاوه‌گویی‌ها سکوت می‌کنه و دم نمی‌زنه، نذاریم به پای اینکه حرفی واسه گفتن نداره. اتفاقا این آدما تا قیامت می‌تونن روایت کنن از بی‌مهری‌ها، نامردی‌ها و قدرنشناسی‌ها... اما لب وا نمی‌کنن چون «حرف بازی» تو مرامشون نیس! چون همیشه خودشونو با عملشون ثابت‌کردن نه چارتا مصاحبه و حرفای بی‌پایه که دیگه حتی واسه مردم عامه هم جذابیت نداره چه برسه به اهل فن و کسایی که قوه تشخیص‌شون گروی مال و منصب و شهرت نشده و نمیشه! حرمت نگه داریم؛ کشتی رو اول به مرام و معرفت و مشتی‌گیری می‌شناسن. ماها در قبال جوونایی که تربیت می‌کنیم، حرفا و تفکری که بهشون تزریق می‌کنیم، مسئولیم! خوبه که نذاریم جوونمردی بمونه تو دوره آقا تختی و پوریای ولیا...حرمت نگه داریم؛ شاید چار روز دیگه باز چشمون تو چشم هم افتاد! لااقل یه پلی واسه برگشتن بذاریم... مسئولیت ضعف‌های عملکردی و بی‌برنامگی و کم‌لطفی خود به کشتی فرنگی را به‌عهده بگیرید!!!». علی اشکانی -سرمربی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی مجارستان- هم چند روز پیش مدعی شده بود محمد بنا 10سال فرصت داشت تا توانست نتایج خوبی کسب کند ولی فرصت داده شده به او کم بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید