• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37428
+
-

هشدار تعلیق فوتبال ایران سانسور شد

تیتر یک
هشدار تعلیق فوتبال ایران سانسور شد

 گفت‌وگوی اختصاصی عادل فردوسی‌پور با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به دلایلی نامعلوم اجازه پخش از تلویزیون را پیدا نکرد. این در حالی بود که در ابتدای برنامه دوشنبه شب نود، تیزر این گفت‌وگو پخش شد و فردوسی‌پور بینندگان برنامه‌اش را دعوت به تماشای آن کرد.

پژمان راهبر، سردبیر سایت ورزش 3در توییتر نوشت: «مصاحبه عادل با اینفانتینو هم پخش نشد. این مصاحبه رو سکرت نگه داشته بودن تا از جایی فشار نیارن برای منتشر نشدنش که نشد. رئیس فیفا در این مصاحبه درباره تعلیق هشدار داده و پیش‌بینی می‌شد جلوی مصاحبه رو بگیرن. شاید بهتر باشه خود فدراسیون ویدئو رو پخش کنه...» 

خود عادل فردوسی‌پور در پایان برنامه دوشنبه شب در توضیحی کوتاه بدون اشاره به‌دلیل پخش نشدن این گفت‌وگو، اظهار امیدواری کرد که در برنامه‌های آینده «کامل» پخش شود.
حالا دو سؤال به‌وجود می‌آید؛ اینکه رئیس فیفا در این گفت‌وگو چه حرف‌هایی زده بود که نباید پخش می‌شد و چه‌کسی جلوی پخش گفت‌وگو را گرفت؟

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که ادعای سردبیر ورزش‌3درست است و اینفانتینو به صراحت تأکید کرده که تحت فشار قرار دادن مدیران فدراسیون فوتبال برای استعفا به بهانه بازنشستگی، باعث تعلیق فوتبال ایران خواهد شد. گفته می‌شود از نظر رئیس فیفا تفاوتی ندارد که این فشار از طرف دولت و وزارت ورزش باشد یا مجلس یا هر نهاد دیگری در ایران.

تسنیم در گزارشی با عنوان: «سانسور پیام ویژه خارجی‌ها به مقامات دولتی» ضمن اشاره به‌احتمال تعلیق فوتبال ایران، نوشت:« در یکی از ملاقات‌ها، یکی از مقامات ارشد بین‌المللی به‌طور صریح به مقام دولتی حاضر در جلسه تأکید می‌کند که ادامه روند کنونی و تغییرات در فدراسیون به منزله مداخله خارجی در امور فوتبالی بوده که منجر به تعلیق قطعی کشورمان خواهد شد. این شخص عنوان می‌کند که منظور تشکیلات جهانی فوتبال، حفظ استقلال این ورزش است و دوستی با افراد نقشی در تصمیمات آنها ندارد.» سردبیر بخش ورزشی‌ یکی از خبرگزاری‌های معتبر داخلی هم در توییتر بدون اشاره روشن به ماجرای اینفانتینو، از احتمال پخش یک فایل صوتی در روزهای آینده خبر داد. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که در این فایل صوتی، رئیس فیفا به صراحت از تعلیق تمام فعالیت‌های فوتبال ایران درصورت برکناری مدیران فدراسیون گفته است.

هنوز هیچ مسئولی در صدا و سیما درباره دلیل پخش نشدن گفت‌وگوی اینفانتینو با برنامه نود توضیحی نداده؛ با وجود این گفته می‌شود بعید نیست تصمیم آنها تحت‌تأثیر توصیه‌های افراد بیرون از سازمان باشد. کسانی که ناباورانه همان راهی را دارند می‌روند که 12سال پیش به تعلیق فوتبال کشور ختم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید