• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37296
+
-

مطهری: باید شکاف بین نخبگان و حاکمان را رفع کنیم

علی مطهری در نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: شهید مطهری درباره آینده انقلاب می‌گوید اگر می‌خواهیم حکومت درست پیش برود باید عدالت اجتماعی و احترام به آزادی‌ها را مدنظر داشته باشیم. نباید آزادی بیان را دست کم بگیریم. به گزارش ایسنا، نایب رئیس مجلس با اشاره به اهمیت نحوه برخورد حکومت با مخالفان، افزود: هر حکومتی مخالفانی دارد اما نباید با یک مخالف حکومت تا وقتی که اسلحه به دست نگرفته مقابله کرد.  قطعا ما برای حفظ نظام که امر مقدسی است نمی‌توانیم از وسیله نامقدس استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه توجه به وحدت، دوری از تفرق و تشتت را از دیگر ضروریات جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این امر شامل وحدت گروه‌ها و فعالان سیاسی، وحدت اقوام مختلف و همچنین وحدت مذاهب مثل شیعه و سنی می‌شود. در گذشته تمدن اسلامی  صف‌کشی بین شیعه و سنی به این شدت نبود و بعدها به این شکل درآمد. ما باید این وحدت را نه تنها در حرف بلکه در عمل معیار قرار دهیم. چرا که با شعار نمی‌توان این مشکل را حل کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تایید وجود فاصله بین نخبگان و حاکمان یادآور شد: ما باید این ایراد را رفع کنیم. در کشورهای دیگر افرادی که سابقه زیاد مدیریتی دارند، به اتاق فکر حکومت‌ها تبدیل می‌شوند و ارائه طریق می‌کنند. در کشور ما مجمع تشخیص مصلحت  ظرفیتی دارد و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم با تدوین الگویی مناسب ومورد قبول  می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید