• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37276
+
-

صدای پای جمشید می‌آید

صدای پای جمشید می‌آید

سرپرستی حمید بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی قابل پیش‌بینی بود ولی اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در این فدراسیون افتاده است اصلا قابل انتظار نبود. حمید بنی‌تمیم، غلامرضا محمدی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان معرفی کرد و با این روال طی روزهای آینده باید منتظر معرفی سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی بزرگسالان هم بود.
   محمدی: برای کمک به کشتی آمده‌ام
غلامرضا محمدی- سرمربی سابق تیم ملی- که موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی جهان در سال ‌2011  شده بود، بار دیگربه‌عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد. محمدی درحالی در سال 2011 کنار گذاشته شد که تیم ایران در مسابقات جهانی 2مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.
محمدی درباره بازگشتش به تیم ملی بزرگسالان و اینکه احتمال نمی‌دهد با آمدن رئیس فدراسیون جدید او از کار برکنار شود به همشهری گفت:«من زمانی که سرمربیگری تیم بزرگسالان را قبول کردم اصلا به این موضوع فکر نکردم با هدف کمک به کشتی آمدم و مهم نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. پس از المپیک پکن تیم ایران را که تنها یک مدال برنز کسب کرده بود،تحویل گرفتم و در نهایت در مسابقات جهانی 2011 با اختلاف بسیار نزدیک با تیم روسیه دوم شدیم. حالا آن زمان اتفاقاتی افتاد که از تیم ملی کنار رفتم ولی حالا که بازگشتم سعی می‌کنم تا وقتی که هستم کارم را به نحو احسنت انجام دهم. البته در‌ این مدت هدایت تیم ملی نوجوانان را برعهده داشتم که خوشحالم این را بگویم که نسل طلایی را تحویل کشتی ایران دادیم». محمدی درباره انتخاب دستیارانش گفت: «هنوز فرصت نشده راجع‌به این قضیه فکر کنم. طی روزهای آینده دستیارانم را معرفی خواهم کرد».
   بازگشت شورای فنی 
با توجه به اتفاقات اخیر در فدراسیون کشتی طی روزهای آینده باید منتظر انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان کشتی‌فرنگی ماند. علی اشکانی- سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی‌فرنگی- از سمت خود استعفا کرده است درحالی‌که پیش از مسابقات جهانی عنوان شده بود او تا پایان مسابقات جهانی در تیم ملی حضور خواهد داشت و پس از مسابقات درباره او تصمیم‌گیری خواهد شد. حمید بنی‌تمیم- سرپرست فدراسیون کشتی- برای انتخاب سرمربی کشتی‌فرنگی کار نسبتا دشواری در پیش دارد. بنی‌تمیم از قهرمانان سابق کشتی‌فرنگی است و ارتباط دوستانه‌ای با تمام اهالی کشتی‌فرنگی دارد. هم‌اکنون چند گزینه برای سرمربیگری کشتی‌فرنگی مطرح شده است که به‌نظر شانس جمشید خیرآبادی بیشتر از سایرین است. خیرآبادی هم‌اکنون سرمربیگری تیم ملی امید را برعهده داشته و با این تیم در رومانی حضور دارد و به‌نظرمی‌رسد حمید بنی‌تمیم منتظر نتایج این مسابقات است تا درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان تصمیم‌گیری کند. نکته جالب درباره انتخاب سرمربیان تیم ملی این است که بنی‌تمیم گویا تلفنی از برخی از اعضای شورای فنی مشورت گرفته و جلسه‌ای تشکیل نشده است. اعضای شورای فنی بعد از مسابقات جهانی بوداپست و استعفای خادم از سمت خود استعفا کردند ولی در اظهارنظری جدید برخی از آنها عنوان کردند با حضور بنی‌تمیم استعفای خود را پس گرفته‌اند! باید به چند نکته درباره شورای فنی اشاره کرد پس از ناکامی بوداپست تکلیف چند تصمیم پرابهام این شورا و کادر فنی مشخص نشد. به‌عنوان مثال معلوم نشد چرا علی ارسلان - نفر اول انتخابی تیم ملی- به مسابقات جهانی اعزام نشد یا چرا اصرار به استفاده از گرایی در وزن 72کیلوگرم وجود داشت. گرایی در بازی‌های آسیایی در وزن 77کیلوگرم مدال طلا گرفت ولی با اصرار کادر فنی و تأیید شورای فنی به یک وزن پایین‌تر آمد تا با 9کیلو کاهش وزن در وزن 72کیلوگرم در مسابقات جهانی کشتی بگیرد که دستش هم از رسیدن به مدال کوتاه ماند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید