• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37247
+
-

کانال‌های روباز و تهدید سلامت اهالی

کانال‌های روباز و تهدید سلامت اهالی

ناهید فراهانی|خبرنگار

منطقه 20


چند سالی است که بودجه‌ای برای سرپوشیده کردن کانال‌های روباز عباس‌آباد و سرخه‌حصار، که از روستاهای تقی‌آباد، شهرک نظامی و عباس‌آباد می‌گذرد، اختصاص یافته، اما به دلیل اجرا نشدن طرح لوله‌گذاری از سوی اداره آب و زهکشی منطقه روستایی، این طرح بلاتکلیف مانده و ساکنان این روستاها همچنان با مشکلات این کانال‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
«جعفر شیخ‌الاسلامی» دبیر شورایاری روستای عباس‌آباد می‌گوید: «700متر طول از این کانال از بافت مسکونی روستای عباس‌آباد عبور می‌کند. در این محدوده، خانه‌ها فقط 4 ـ 5 متر با کانال فاصله دارند که این فاصله کم نه تنها سلامتی آنها را به خطر انداخته، بلکه مشکلات زیست‌محیطی را به آنها تحمیل کرده است. با پیگیری‌های شورایاران، در زمان مدیریت شهردار سابق منطقه۲۰ اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برای سرپوشیده کردن کانال عباس‌آباد اختصاص داده شد و هنوز این بودجه در شهرداری منطقه وجود دارد، اما اداره آب و زهکشی منطقه روستایی مانع اجرای این طرح شده است. آنها دلیل مخالفت خود را اجرای طرح لوله‌گذاری در کنار کانال اعلام کرده‌اند. »
«علی قبادی» دبیر شورایاری محله تقی‌آباد از همجواری این محله با کانال روباز سرخه‌حصار دل پری دارد و می‌گوید: «بارها در جلسه‌هایی که با مدیریت شهری داشتیم، درخواست کردیم که 100متر از700‌متر طول کانال که از دل محله ما می‌گذرد سرپوشیده شود. با سرپوشیده شدن این متراژ از کانال علاوه بر کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، مقداری هم به مساحت و فضای سبز بوستان کاج افزوده خواهد شد.» «هدایت‌الله ‌جمالی‌پور» فرماندار ویژه شهرستان ری می‌گوید: «اداره امور آب و زهکشی منطقه روستایی شهرستان ری در مقابل ساخت‌وسازهای حریم کانال‌ها کوتاهی کرده است و نباید در ابتدا اجازه تعرض به حریم این کانال‌ها داده می‌شد. اکنون 2کیلومتر کانال انتقال آب از روستاهای تقی‌آباد، عباس‌آباد و شهرک نظامی عبور می‌کند که خطراتی را برای ساکنان این روستاها ایجاد کرده است. اداره آب و زهکشی منطقه روستایی باید در کمترین زمان طرح لوله‌گذاری را انجام دهد. پس از اجرای این طرح ما هم تلاش می‌کنیم همه کانال‌های انتقال آب در مدت کوتاهی ایمن‌سازی و سرپوشیده شود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید