• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37207
+
-

فرود اضطراری برای نجات مسافر هلندی

کوتاه از حادثه
فرود اضطراری برای نجات مسافر هلندی


هواپیمایی که تهران را به مقصد هلند ترک کرده بود، به‌دلیل مشکل قلبی یکی از مسافران هلندی مجبور به فرود اضطراری در تبریز شد و امدادگران اورژانس این بیمار را از مرگ نجات دادند.

به گزارش همشهری، شنبه‌شب هواپیمایی از فرودگاه امام‌خمینی(ره) به مقصد آمستردام به پرواز درآمد. بیشتر سرنشینان هواپیما هلندی بودند اما در شرایطی که یک ساعت از پرواز می‌گذشت یکی از مسافران که مردی 30ساله بود، دچار مشکل شد. او درد شدیدی در قلب و قفسه سینه احساس می‌کرد. وقتی خلبان مطمئن شد که مشکل این مرد جدی است ماجرا را با برج مراقبت فرودگاه تبریز که نزدیک‌ترین فرودگاه بود در میان گذاشت و همان لحظه گروهی از امدادگران اورژانس تبریز راهی فرودگاه شهیدمدنی تبریز شدند.

مرد هلندی شرایط وخیمی داشت و با مرگ و زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. هواپیما در فرودگاه تبریز به زمین نشست و امدادگران اورژانس با حضور در باند فرودگاه بلافاصله وارد هواپیما شدند و اقدامات خود برای احیای این بیمار را آغاز کردند. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی به همشهری گفت: همکارانم با انجام اقدامات لازم برای احیای قلبی و ریوی این فرد او را نجات دادند و دقایقی بعد به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل کردند. به گفته او این هواپیما پس از یک‌ونیم ساعت توقف، فرودگاه تبریز را ترک کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید