• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37165
+
-

نوبت جایگزینی به‌خودروهای تولید مشترک سایپا رسید

خودرو
نوبت جایگزینی به‌خودروهای تولید مشترک سایپا رسید

«مشتریانی که برای خرید محصولات خانواده تندر90و ساندروی سایپا اقدام کرده‌اند می‌توانند به جای این خودروها یک دستگاه خودروی تیبا و یک دستگاه خودروی پراید با 2 مبنای متفاوت محاسبه قیمت مصوب دریافت کنند».

این تازه‌ترین بخشنامه سایپا به مشتریانی است که از سال گذشته نسبت به پیش‌خرید برخی محصولات تولید مشترک خانواده تندر90 و ساندرو از این شرکت اقدام کرده و اکنون با گذشت نزدیک به یک سال باید به جای این خودروها سایر محصولاتی را که از نظر کیفیت و قیمت همخوانی چندانی با خودروهای مذکور ندارند، خریداری کرده یا با دریافت سود مشارکت و خسارت، عطای خرید خودروهای ثبت‌نامی را به لقای خودروهای جایگزین تیبا و پراید ببخشند.

با گذشت چند روز از بخشنامه سایپا به نمایندگی‌های فروش مبنی بر توقف تولید، عرضه و تحویل خودروی ملی کوئیک و تیبای دوگانه‌سوز و جایگزینی این خودروها با خودروهای ساینا و تیبای معمولی، این شرکت در تازه‌ترین بخشنامه خود از جایگزینی خودروهای ثبت‌نامی خانواده ساندرو و تندر90با محصولات خانواده پراید و تیبا خبر داده است.

بی‌وفایی رنو و  بخشنامه سایپا

سایپا در بخشنامه‌ای قابل تأمل به نمایندگی‌ها اعلام کرده است، مشتریان می‌توانند درصورت تمایل، با جایگزینی تعهدات رنو با محصولات سایپا 131، سایپا 151 و تیبا، تیبا2، ساینا با سود مشارکت و تأخیر به‌میزان 27درصد طبق قرارداد عمل کنند. برای این مشتریان نیز 2 شیوه تعهدات انواع ساندرو و استپ‌وی به 2‌دستگاه خودرو یک دستگاه پراید و یک دستگاه تیبا که یک دستگاه با موعد تحویل بهمن97 به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر 98به‌قیمت روز شرکت خواهد بود. شیوه دیگر تبدیل تعهدات تندرو به یک دستگاه خودرو سایپا 131، سایپا 151 و تیبا، تیبا2، ساینا  با موعد تحویل بهمن97 به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری است.

این در حالی است که مدیرعامل سایپا در مورد تعیین‌تکلیف ساندروهای پیش‌فروش شده، گفت: اکنون تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی‌کی‌دی موجود در انبارهاست؛ به همین دلیل شرکت پارس‌خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت است.

محمدرضا سروش در مورد اینکه چرا سایپا متناسب با تعهدات خود پیش‌بینی لازم برای تأمین قطعات نداشته است، گفت: ثبت‌نام‌های این خودرو برای قبل از اردیبهشت 97است. رنو در دوره قبل با وجود تحریم‌ها از کشور خارج نشد و دوستان فکر می‌کردند که این بار هم به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید