• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36989
+
-

سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده اظهار امیدواری کرد و گفت: این پول‌ها باید در پروژه‌های عمرانی و پیشرفت شهرها هزینه شود و به حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها تعلق نگیرد.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با شهرنوشت، نسبت به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده اظهار امیدواری کرد و گفت: 2 سال بعد از تصویب تجمیع عوارض در مجلس شورای اسلامی، مالیات بر ارزش افزوده جایگزین عوارض شد و در نهایت سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به 33درصد کاهش پیدا کرد.
او افزود: در کشور شهرهایی با جمعیت 30تا 40هزار نفر داریم. این شهرها یا درآمد اندکی دارند یا در کل نمی‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

این عضو مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیاری از این شهرها امکانات یک روستا را دارند، تصریح کرد: شهرهایی با جمعیت 5تا 10هزار نفری داریم که در واقع روستا بوده‌اند و بدون امکانات شهرسازی به شهر تبدیل شده‌اند. در واقع این شهرها بافت و امکانات روستایی دارند و فقط عنوان شهر را گرفته‌اند.
بیگدلی ادامه داد: این شهرها درآمدی ندارند و ناچار هستند از کمک‌ها و حمایت‌های دولتی استفاده کنند و افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده راه خوبی برای توانمندشدن این شهرها و شهرداری‌هاست.

بیگدلی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به‌طور استانی پرداخت می‌شود. این قانون به شهرهایی که درآمد کمتری دارند بسیار کمک کرده و شاهد راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی بسیاری بوده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید