• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36851
+
-

اخبار | شهر

 عاقبت نامعلوم تاکسی‌های برقی در تنگنای اقتصادی

با وجود اینکه قرار بود براساس برنامه 5ساله دوم تهران، حدود 5000 تاکسی برقی و هیبریدی وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شود، به‌نظر می‌رسد پرونده این طرح با توجه به تغییرات ارزی و عدم‌صرفه اقتصادی بسته و توجه به تولیدات داخلی و استفاده بیش از پیش از این ظرفیت‌ها سوق یابد. مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در این‌باره می‌گوید: بسته‌شدن ثبت سفارش و افزایش قیمت ارز باعث شد که قیمت این خودروها افزایش یابد و عملا جنبه اقتصادی آن توجیهی برای بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری نداشته باشد. (ایسنا)

 برخورد با تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از برخورد با تاکسیرانان فاقد پروانه هوشمند از اول آذر‌ماه خبرداد. علیرضا قنادان در مورد بخشودگی رانندگانی که فاقد پروانه هوشمند فعالیت هستند، گفت: از ۱۲ تا ۳۰ آبان به رانندگان تاکسی فاقد پروانه هوشمند فرصت داده شده است که از این فرصت استفاده کرده و ضمن بخشودگی هزینه شرکت در کلاس نسبت به تمدید یا دریافت پروانه هوشمند خود اقدام کنند. (همشهری)

 خدمات‌رسانی مترو و تمهیدات آتش‌نشانی برای فینال آسیا

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش سرویس‌دهی خط۵ به تماشاگران مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن خبر داد. به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری مسابقه پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در ورزشگاه آزادی، سرویس‌دهی در خط۵ متروی تهران تا جابه‌جایی کامل مسافران از ایستگاه ورزشگاه آزادی ادامه خواهد داشت. به‌منظور تسهیل در تردد و رفاه حال تماشاگران تا پایان مسابقه و بازگشت کامل مسافران، سرویس‌دهی در این خط را افزایش می‌دهد. به‌منظور تسهیل تردد و رفاه حال شهروندان در صورت ازدحام جمعیت، قطار فوق‌العاده نیز اعزام خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید