• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36818
+
-

در کلاسیکر؛ قسمت 121

صدوبیست‌ویکمین درکلاسیکر، امشب در ورزشگاه وستفالن شهر دورتموند برگزار می‌شود. بایرن‌مونیخ با لشکری ناقص، مقابل یکی از بهترین دورتموندهای اخیر قرار می‌گیرد. 2 تیم هفته گذشته در لیگ قهرمانان، نتایجی متفاوت کسب کردند. بایرن در خانه آ.ا.ک آتن را با 2 گل برد اما دورتموند در زمین اتلتیکومادرید با 2 گل شکست خورد. لوسین فاوره که تیم قدرتمند و ترسناکی را در این فصل ساخته است، می‌خواهد انتقام شکست‌های اخیر مقابل بایرن را بگیرد و در مقابل نیکو کوواچ ممکن است درصورت دریافت یک شکست سنگین، شغل خود را از دست بدهد؛ اگرچه سران باشگاه، بارها، حمایت خود را از او اعلام کرده‌اند.
    سابقه رویارویی
در 120بازی قبلی، 56برد نصیب بایرن شده و 30پیروزی را هم دورتموندی‌ها کسب کرده‌اند. در تعداد گل‌زده هم، بایرنی‌ها 222به 145پیش هستند. آخرین باری که دورتموند در بوندس‌لیگا موفق به بردن بایرن شده، به بازی رفت 2فصل پیش بازمی‌گردد. بازی برگشت فصل
17-2016را بایرن برد و هر 2 بازی فصل پیش را نیز باواریایی‌ها از آن خود کردند. بزرگ‌ترین پیروزی بایرن مقابل دورتموند در فصل72-1971رقم خورد که باواریایی‌ها در خانه موفق شدند با نتیجه 11بر یک به برتری برسند. آخرین بازی 2 تیم نیز که فصل گذشته برگزار شد به برتری 6بر صفر بایرن انجامیده بود. بهترین گلزن درکلاسیکر، گرد مولر با 14گل زده است. بهترین گلزن دورتموندی‌ها هم لوتار امه‌ریخ با 8گل زده است.
    ترکیب احتمالی
در اردوی دورتموند تنها مارسل اشملتزر قطعا غایب خواهد بود. رومان بورکی و عبدو دیالو ممکن است به این بازی برسند. در مقابل، بایرن از وجود کینگزلی کومان، کورنتن تولیسو و تیاگو آلکانتارا محروم است و آرین روبن هم ممکن است به این بازی بزرگ نرسد. با این وصف به‌نظر می‌رسد که لوسین فاوره تیمش را با ترکیب بورکی، حکیمی، زاگادو، آکانیی، پیژاچک، دلانی، ویتسل، گوئریرو، رویس، سانچو و آلکاسر به میدان خواهد فرستاد. در مقابل، نیکو کوواچ که روزهای سختی را سپری می‌کند، احتمالا با این نفرات بازی را شروع خواهد کرد: نویر، کیمیش، زوله، هوملس، آلابا، مولر، مارتینس، رودریگس، نبری، لواندوفسکی و ریبه‌ری.
    موقعیت‌ها
در پایان هفته دهم بوندس‌لیگا، بروسیادورتموند با 24امتیاز در صدر قرار دارد. بایرن‌مونیخ اما با 20امتیاز در رده سوم ایستاده است. درحالی‌که خط حمله دورتموند، 30گل در بوندس‌لیگای این فصل زده، بایرنی‌ها تنها 18گل زده‌اند. زنبورها 10گل و باواریایی‌ها 11گل هم دریافت کرده‌اند. دورتموند در 10بازی گذشته در تمامی میدان‌ها، تنها یک‌بار بازنده شده، در مقابل بایرن در این تعداد بازی، 2باخت را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید