• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36706
+
-

کیش و ظرفیت‌های آن

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آستانه وضع تحریم‌های تازه از سوی دولت ترامپ گفت: کیش می‌تواند به راهرویی برای ایجاد تبادلات بین‌المللی و پل ارتباطی با اقتصاد جهانی بدل شود. محمدابراهیم انصاری‌لاری با بیان این مطلب افزود: اگر وظیفه اصلی مناطق آزاد کشور را ایجاد پل ارتباطی میان اقتصاد ملی و بین‌الملل درنظر بگیریم و اگر بپذیریم که استفاده از این پل ارتباطی به نفع اقتصاد ملی است باید بدانیم که این وظیفه برای مناطق آزاد به خوبی محقق نشده است. بر اساس خبری که دفتر مدیرعامل  سازمان منطقه آزاد کیش برای چاپ در همشهری ارسال کرده، انصاری‌لاری تأکید کرد: ما می‌خواهیم کیش دریچه‌ای برای ارتباط ایران با دنیای بین‌الملل باشد؛ نقشی که کیش در پدیده جهانی شدن به خوبی می‌تواند ایفا کند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مجموعه سیاستگذاران کشور خواست تا مأموریت ایجاد ارتباط و تمرین تبادل با فضای جهانی را به کیش واگذار کنند. انصاری‌لاری با بیان اینکه کیش می‌تواند الگویی در ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان باشد، افزود: جزیره مرجانی کیش می‌تواند یک جزیره سبز، یک جزیره سالم، یک جزیره آرام، یک جزیره امن، برای سرمشق شدن در ارتقای کیفیت زندگی مادی و معنوی باشد. ما این آمادگی را داریم که با کمک همه بخش‌های کشور این آرزو را محقق کنیم. 
انصاری‌لاری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دوره یکساله اخیر و چشم‌انداز آینده کیش گفت: ترمینال جدید فرودگاهی با ظرفیت جابه‌جایی 6میلیون مسافر در سال، ظرف 9‌ماه آینده با پیشرفته‌ترین و مدرن ترین تجهیزات و زیباترین و جذاب‌ترین طراحی ان‌شاءالله به بهره‌برداری می‌رسد.از سوی دیگر باند جدید فرودگاه کیش همراه با سیستم جدید ‌ای‌ال‌اس به بهره‌برداری رسیده و پایانه بندری که سکوی آن افتتاح شده است در ظرف 2سال آینده لایروبی و با مدرن‌ترین تجهیزات آماده بهره‌برداری می‌شود.
انصاری‌لاری با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های اقامتی جزیره، شامل ظرفیت‌های پذیرایی و امکانات گردشگری، تفریحی و ورزشی در حال ارتقا پیدا کردن است، افزود: طی 6ماهه دوم سال گذشته 3 هتل در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید و 3هتل دیگر هم تا پایان سال به مجموع ظرفیت‌های اقامتی اضافه می‌شود. وی از کلید خوردن 3پروژه با حجم بالای 3هزار میلیارد تومان ظرف یکی، دو ماه آینده در کیش خبر داد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اینترنتی جزیره به‌سرعت در حال ارتقا‌ست توضیح داد: به‌زودی جزیره کیش شاهد وای فای رایگان شده و هر گردشگری وارد جزیره بشود می‌تواند از امکانات اینترنتی به‌صورت رایگان بهره‌مند شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید