• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35848
+
-

وادارکردن کودکان به تکدی‌گری جرم است

خبرها
وادارکردن کودکان به تکدی‌گری جرم است


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه وادارکردن کودکان به تکدی‌گری جرم است، گفت: ممانعت از تحصیل کودکان توسط سرپرست تخلف است. حسن نوروزی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ساماندهی وضعیت اشتغال کودکان و نوجوانان گفت: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان یکی از لایحه‌های بسیار کاربردی است که حامی کودکان و نوجوانان برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مختلف ازجمله به‌کارگیری در اشتغال‌های کاذب به‌شمارمی‌آید.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس تصریح کرد: جلوگیری از ترک تحصیل توسط سرپرستان کودکان ازجمله مواردی است که لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان بر آن تأکید دارد؛ زیرا سرپرستان نمی‌توانند به اجبار مانع از تحصیل کودکان شوند و قانون در این زمینه در لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان بسیار روشن و مشخص است. نوروزی افزود: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان پس از تصویب نهایی شورای نگهبان لازم‌الاجراست و این در حالی است که این لایحه می‌تواند از حقوق نوجوانان در امور اشتغال ازجمله بیمه، سنوات و جلوگیری از سوءاستفاده از نوجوانان در حوزه اشتغال حمایت جامع به‌عمل آورد.

وی ادامه داد: وادارکردن کودکان به تکدی‌گری جرم و قابل پیگیری قانونی است و این در حالی است که لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان پس از تأیید شورای نگهبان و قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لازم‌الاجراست. سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: کارفرما طبق قانون می‌بایست افرادی که سن‌شان به 15سال می‌رسد را تحت پوشش بیمه قرار دهد، در غیراین‌صورت طبق لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان تخلف کرده است و باید جوابگوی قانون باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید