• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35835
+
-

جاماندگان اربعین در مرز عشق

عاشقان مکتب حسینی همنوا با قافله اربعین با برگزاری اجتماع جاماندگان حسینی مراسم چهلمین روز شهادت امام حسینع را برگزار می‌کنند

اربعین
جاماندگان اربعین در مرز عشق

راهیان اربعین با قلبی آکنده از مهر اهل بیت (ع) راهی کربلا شده‌اند و تنها یک روز مانده تا از نزدیک در جوار بارگاه ملکوتی به ساحت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)عرض ادب کنند. به گزارش همشهری، در این میان عاشقان مکتب حسینی که از قافله اربعین جا مانده و نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند، با حضور در مساجد شهرهای مختلف اجتماع بزرگ «جاماندگان اربعین» را برای عزاداری به مناسبت چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)برگزار می‌کنند.

در تبریز همزمان با اربعین حسینی گروهی از عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) که نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند با حضور در مسجد کبود تبریز، جمعی با عنوان جاماندگان تشکیل می‌دهند. جاماندگان ساعت 10 روز سه‌شنبه، مصادف با اربعین حسینی از مقابل مسجد کبود تبریز با طی کردن مسیرهای مشخص‌شده خود را به مصلای حضرت امام خمینی(ره‌) می‌رسانند که نماز ظهر و عصر بعد از اتمام مراسم به امامت حجت‌الاسلام «سیدمحمد آل‌هاشم» امام‌ جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

در اردبیل هم این همایش در شهر اردبیل در مسجد اعظم اردبیل و امامزاده سید صدرالدین و همچنین در مساجد سایر شهرها و روستاها برگزار می‌شود. حسینیان اردبیلی در این مراسم گرد هم می‌آیند تا ۴۰ روز عزای خود را با ندای لبیک یا حسین (ع) به گوش جهانیان برسانند. در این همایش مردمی، کوچک و بزرگ، پیر و جوان حضور دارند و در سوگ حسین (ع) عزاداری می‌کنند.  در آذربایجان غربی هم جاماندگان قافله اربعین که در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حضور ندارند، در مساجد و امامزاده‌های شهرهای مختلف استان به عزای امام عاشقان می‌نشینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید