• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35622
+
-

سپاس، نام‌آوران

مدیریت شهری مشهد برای مدال‌آوران خراسانی جشن قدردانی برگزار کرد

ورزش
سپاس، نام‌آوران

 بهناز رحیمیان| خراسان رضوی ـ خبرنگار:


شبی باشکوه به میزبانی مسئولان مدیریت شهری مشهد رقم خورد. 27 قهرمان استان به مراسم دعوت بودند؛ جشنی بود برای تقدیر از اراده آهنینشان که پرچم ایران را در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی به اهتزار درآورده بودند. سپاس نام‌آوران.  کاروان ورزشی خراسان رضوی با 49 نفر از ورزشکاران، مربیان، داوران و سرپرستان تیم‌ها به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا اعزام شدند و در مجموع با کسب 6 مدال برای ورزشکاران مسابقات آسیایی و 21 مدال برای ورزشکاران پاراآسیایی به کشور بازگشتند. 


شناگر خراسانی، طلایی‌ترین ورزشکار 

«شاهین ایزدیار» شناگر خراسانی عضو تیم ‌ملی شنای معلولان کشور طلایی‌ترین عضو کاروان ورزشکاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی 2018 با کسب 6 مدال طلا و یک نقره در رشته شنا در مقام یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کل این بازی‌ها قرار گرفت. ایزدیار 25 سال دارد و 11 سال عضو تیم ‌ملی بوده است. او که دست راستش دچار معلولیت است تاکنون در 3 دوره مسابقات پاراآسیایی شرکت کرده است. 

این قهرمان شنا در حاشیه مراسم به همشهری گفت: در کودکی این مشکل جسمی سبب آزار من بود، اما از 9 سالگی شنا را شروع کردم و با عضویت در تیم‌ ملی در 14 سالگی به تدریج اعتمادبه‌نفس من افزایش یافت و اکنون کاملا با مشکل خود کنار آمده‌ام.  وی با تقدیر از زحمات مربی خود مصمم است در مسابقات پارالمپیک جهانی 2020 توکیو تاریخ‌ساز شود و در سکو‌های نخست قهرمانی، پرچم پرافتخار ایران را به اهتزار درآورد. 

«ملیحه صفایی» عضو تیم ‌ملی شطرنج نابینایان کشور با کسب یک مدال نقره در انفرادی و 2 نقره در مسابقات تیمی در مجموع با 3 مدال نقره در بازی‌های پاراآسیایی 2018 به خانه برگشت. او گفت: 10 سال است که به طور حرفه‌ای شطرنج بازی می‌کنم و در بازی‌های 2011 آنتالیا نیز موفق به کسب مدال طلا شدم. 

این ورزشکار مدال‌آور خراسانی که از 18 سالگی به تدریج بینایی خود را از دست داد، پیش از نابینایی کامل هندبال بازی می‌کرد. صفایی حالا فعالیت‌های دیگری هم دارد و در این باره عنوان کرد: از سال 80 مربی شطرنج در سازمان‌هایی مانند هلال‌احمر و باشگاه شطرنج برای بینایان و نابینایان هستم و مشکل بینایی مرا محدود به فعالیت در حوزه نابینایان نکرده است. 

دیگر ورزشکار مدال‌آور خراسانی «ندا پنجه‌باشی» عضو تیم‌ ملی والیبال نشسته بانوان کشور است که با کسب مقام دوم مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا موفق به دریافت مدال نقره شد. او 24 سال دارد و از 5 سالگی در ناحیه پا دچار مشکل شده است. این ورزشکار نیشابوری 4 سال است که به صورت حرفه‌ای والیبال بازی می‌کند و حدود 2 سال است به عضویت تیم ‌ملی درآمده است. پنجه‌باشی گفت: ایران در این رشته 6 مسابقه با کشورهای مغولستان، ژاپن، اندونزی و چین برگزار کرد که با 4 برد و 2 باخت به مقام دوم رسید. رقیب دیرینه ما در این مسابقات، تیم والیبال نشسته چین بود که نایب‌قهرمان مسابقات پارالمپیک بوده است و ما را در فینال با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و مدال طلا گرفت. البته اختلاف امتیازات هر گیم بسیار اندک بود. 


خواستن توانستن است

شهردار مشهد دیدار با این مدال‌آوران و ورزشکاران پرشور و نشاط را بسیار خوشحال‌کننده دانست و گفت: برای من این ورزشکاران پرتلاش مصداق کامل عبارت «خواستن، توانستن است» هستند. 

«قاسم تقی‌زاده خامسی» تاکید کرد: مدیریت جدید شهری در یک سال گذشته در صورت نیاز از هیچ کمکی به حوزه‌های ورزشی دریغ نکرده است البته تلاش این سازمان این بوده است که تیمداری نکند.  به گفته وی، تیم‌های ورزشی متعددی در شهر مشهد فعالیت دارند که بالطبع همه آنها را نمی‌توان به لحاظ مالی حمایت کرد، اما سعی شده است از ورزشکارانی که با کسب عنوان‌های قهرمانی توجه مردمی را جلب کردند، حمایت شود تا حداقل در مسائل مالی با مشکل مواجه نشوند. 
این مقام مسئول افزود: معتقدم حوزه ورزش بانوان باید بیشتر از ورزش مردان حمایت شود و مدیریت شهری نیز معمولا به درخواست‌های آنان پاسخ مثبت داده است. ورزش همگانی و عمومی هم خوشبختانه هر هفته در مناطق مختلف شهری اجرا می‌شود. 


 سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

سرپرست کاروان ایران در مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا و مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته هم از مدیریت شهری مشهد که ورزش را یکی از اولویت‌های شهری می‌داند تشکر کرد و گفت: این امر سبب توانبخشی ورزش معلولان و جانبازان می‌شود و به کسب افتخارات این ورزشکاران در میادین بین‌المللی کمک می‌کند.  «هادی رضایی» با تاکید بر این‌که پتانسیل ورزشی خراسان رضوی بالاست و سرمایه‌گذاری در آن هزینه نیست، بلکه برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در جهان است، افزود: امیدواریم شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در تیر سال آینده میزبان دومین دوره مسابقات والیبال نشسته بین‌المللی در این شهر باشند همان‌گونه که شهرداری تبریز در سال گذشته با حداقل هزینه میزبان 6 تیم والیبال نشسته برتر جهان مانند آلمان، روسیه، امریکا بود. 
ایران در آن مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت و برافراشتن پرچم ایران بالاتر از این ابرقدرت‌ها، خلاقیت، برتری و خودباوری جوان ایرانی را به نمایش گذاشت. 


نشاط و انسجام در جامعه با ورزش

رئیس شورای اسلامی شهر با تقدیر از ورزشکاران تاکید کرد: یکی از شعارهای اساسی مدیریت شهر مشهد و شورای پنجم ایجاد نشاط، شادی و انسجام اجتماعی در شهروندان بوده است. با همکاری حوزه تربیت بدنی شهرداری سعی کردیم با تمرکز بر ورزش قهرمانی و همگانی در این زمینه گام‌هایی برداریم. 

به گفته «محمدرضا حیدری»، پیش از این عناصری مانند ملیت و دین در انسجام اجتماعی و غرور ملی تاثیرگذار بود و در سال‌های اخیر کسب مقام قهرمانی در میادین ملی و بین‌المللی نیز از عناصری است که نشاط، انسجام و غرور به جامعه می‌بخشد. 
وی اضافه کرد: معتقدم افتخارآفرینی در میادین بین‌المللی ورزشی که سبب اقتدار کشور و ارتقای جایگاه آن در عرصه جهانی می‌شود، کمتر از پیروزی در عرصه دفاع از کشور نیست. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پیروزی ورزشکاران را در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی پیامی به تمام ملت ایران دانست و اظهار کرد: ورزشکارانی که با وجود برخی کم‌توانی‌های جسمی موفق به کسب افتخاراتی برای کشور شدند، الگویی برای سایر اقشار جامعه‌اند تا آنان را به تحرک و پویایی هرچه بیشتر تشویق کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید