• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35610
+
-

فهرست طرح‌های عمرانی در آشتیان

رئیس شورای اسلامی شهر آشتیان: قرار است مجموعه‌ای تحت عنوان موزه خط و سنگ‌شناسی در کنار مقبره دکتر قریب احداث شود

مهسا شاه‌منصوری| اراک- خبرنگار:

بروز مشکلات متعدد در شهر آشتیان و خروج آن‌ها از کنترل اعضای شورای اسلامی شهر باعث شد رئیس شورای اسلامی شهر آشتیان در نشستی مطبوعاتی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اخیر شورای اسلامی این شهر مسائل و مشکلات آشتیان را با اصحاب رسانه در میان بگذارد تا شاید گامی در جهت تامین نیاز شهروندان و حل مشکلات برداشته شود. 

 «مهدی مسعودی‌آشتیانی» در این نشست عملکرد شورای پنجم آشتیان را از ابتدای شهریور ۹۶ تاکنون در 3 بخش اصلی تشریح کرد و گفت: اقدامات عمرانی در جهت افزایش ظرفیت شهر در بخش گردشگری، جذب توریست، ایجاد زیرساخت‌های آن و نیز بررسی راهکارهای فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما بوده است و در این زمینه همکاری مطلوبی از نگاه اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین فرمانداری وجود
 دارد. 
مسعودی‌آشتیانی افزود: در بخش فعالیت‌های عمرانی، پروژه پارک سلامت یا پارک ورزش در حال احداث است که در این رابطه اقداماتی از قبیل تامین زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال و بسکتبال، گاز و برق‌رسانی با همکاری و حمایت شورای اسلامی شهر توسط شهرداری آشتیان انجام گرفته است. 

وی ادامه داد: در بخش گردشگری نیز مقرر شده با ایجاد هماهنگی با دانشگاه آزاد و فرمانداری آشتیان مجموعه‌ای تحت عنوان موزه خطی و سنگ‌شناسی در کنار مقبره دکتر قریب احداث شود. واگذاری منزل معتمد به بخش خصوصی نیز از دیگر اتفاقات مثبت بود، ولی به دلیل عدم موفقیت در این زمینه با همکاری شهرداری، این مکان به خانه بوم‌گردی تبدیل خواهد شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر آشتیان افزود: آنچه برای شهر ما مهم است و مردم این شهر نیز درگیر آن هستند، بحث عدم توسعه شهری و رفع مشکلات زمین‌هاست که ما از ابتدا به دنبال رفع مشکلات زمین‌ها بودیم ولی نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم، چراکه درگیر قوانین دولتی شدیم و از نظر اجرایی و عملیاتی در آن دخیل نیستیم. 

مسعودی‌آشتیانی ادامه داد: شهرداری به اشتباه در حالی متولی ارائه زمین ارزان‌قیمت به شهروندان شده که این امر به صورت ذاتی بر عهده اداره راه و شهرسازی است و پیشنهاد شده نسبت به تقسیم و واگذاری 15 هکتار زمین به جوانان واجد شرایط پیش‌قدم شود و بخشی از کمبود‌ها را برطرف کند. 

وی گفت: در زمینه کوچک شدن برخی ادارات و بانک‌ها در شهرستان، شورای اسلامی شهر ضمن انتقاد به مراجع تصمیم‏گیر استان، درخواست دارد با اتخاذ چنین روش‌هایی موجب دلسرد شدن مردم و مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر نشود و انتظار داریم مسئولان به این روند خاتمه دهند و بحث کوچک‌سازی ادارات را به صورت متوازن در کل استان انجام دهند. آن‌ها می‌توانند کوچک‌سازی را از مراکز شروع کنند و شهرهای کوچک و کم‌برخوردار از این موضوع، معاف شوند تا انگیزه سرمایه‌گذاری و ماندگاری در شهرهای کوچک بیشتر شود. 

در ادامه شهردار شهر آشتیان نیز در خصوص فروش اموال غیر منقول و منقول شهرداری گفت: طبق قانون، شهرداری‌ها در زمینه فروش اموال خود تابع آیین‌نامه مالی شهرداری هستند و بر اساس آن باید شهرداری نسبت به دریافت مجوز از شورای اسلامی شهر و همچنین اخذ نظریه کارشناس دادگستری باید اقدام کند و پس از آن نسبت به اعلام عمومی از طریق روزنامه‌های محلی، استانی و سراسری اقدام کرده و اموال خود را از طریق مزایده به فروش برساند و تخطی از این امر تخلف محسوب می‌شود. 

 «مجتبی ملکاآشتیانی» افزود: طبق گزارش‌های شورا اگرچه مقامات ارشد استان با دید مثبت به مشکلات شهر آشتیان نگاه می‌کنند، در بخش کارشناسی ادارات کل، مقاومت‌های زیادی وجود دارد که انتظار شورای اسلامی شهر و شهرداری این است که کارشناسان استان هم به شهر ما و شهرستان آشتیان با نگاه جامع و توسعه‌ای بنگرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید