• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35606
+
-

خواننده مشهور ایرلندی اسلام آورد

سیند اکانر نام خود را به «شهدا داویت» تغییر داده است

موسیقی
خواننده مشهور ایرلندی اسلام آورد

آرش نهاوندی/مترجم

سیند اکانر، خواننده مشهور ایرلندی که با آهنگ «هیچ‌چیز قابل قیاس با تو نیست» به شهرت جهانی رسیده بود، در اکانت توییتر خود اعلام کرد که به اسلام گرویده است.
سیند اکانر 51 ساله که پیش‌تر نام خود را به سیند داویت و سپس ماگدا داویت تغییر داده بود در پیام توییتری که با نام جدیدش «شهدا داویت» ارسال کرده، نوشته است: این پیام را ارسال می‌کنم که به همه اعلام کنم به مسلمان‌شدنم افتخار می‌کنم. این نتیجه‌ای است که در پی سیر دینی برای هر فرد هوشمندی به‌دست می‌آید. تمامی مطالعاتی که روی کتاب‌های مقدس انجام می‌گیرد در نهایت منتج به گرویدن افراد به اسلام می‌شود. پس از گرویدن به اسلام نام جدیدی برای من انتخاب خواهد شد؛ نام من از این پس «شهدا» خواهد بود.
سیند اکانر در پیام توییتری دیگر از مسلمانان به‌خاطر حمایتی که از وی کرده‌اند تشکر کرده است. اکانر در این پیام نوشته است: خیلی از شما برادران و خواهران مسلمان سپاسگزارم که امروز به من تا این حد محبت نشان دادید و به من به‌دلیل پیوستن به امت اسلامی خوشامد گفتید. شما نمی‌توانید تصور کنید چقدر احساساتتان در این‌باره برایم اهمیت دارد. 
وی همچنین ویدئویی آپلود کرده است که در آن در حال خواندن اذان دیده می‌شود.
امام شیخ عمر قدری، از رهبران مسلمان ایرلند نیز با انتشار ویدئویی در توییتر خبر از اسلام‌آوردن سیند اکانر داده و از این اتفاق ابراز مسرت کرده است.
اکانر پیش‌تر نیز درباره اعتقادات مذهبی‌اش به‌طور علنی سخن گفته بود. اقدامات وی در انتقاد از کلیسای کاتولیک هم در سال1992 خبرساز شده بود. وی همواره از منتقدان سرسخت کلیسای کاتولیک بوده است؛ همچنین همواره نقدهایی را به مذاهب سازمان‌یافته یا سازمانی، تضییع حقوق زنان و سوءاستفاده از کودکان داشته است.
وی در اواخر دهه1980 نخستین آلبوم موسیقی خود را با عنوان «شیر و مار کبرا» انتشار داده بود، اما در سال1990 با آهنگ «هیچ‌چیز قابل قیاس با تو نیست» 
 به شهرت جهانی رسید. او در طول سال‌ها فعالیت موسیقایی خود 10آلبوم «سولو» انتشار داده و برای تعدادی از فیلم‌های سینمایی نیز آهنگ خوانده و با هنرمندان دیگر در زمینه ساخت آهنگ همکاری داشته است.
سایت «آل موزیک» با بررسی اقدامات اکانر در طول بیش از 3 دهه فعالیت هنری، ویژگی‌های شخصیتی وی را اینچنین برشمرده است: بی‌پروایی و رک‌گویی، چهره عصبانی و لباس‌های معمولی، عناصر شکل‌دهنده شخصیت و ظاهر اکانر هستند. این‌ خصوصیات باعث شده‌اند اکانر مشخصات یک هنرمند جدی را داشته باشد.
منبع: ایندیپندنت

این خبر را به اشتراک بگذارید