• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35602
+
-

بی‌اطلاعی از صدور روادید بدون مهر

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در روزهای گذشته از نهایی‌شدن مذاکرات برای ورود گردشگران خارجی به ایران بدون خوردن مهر در پاسپورت آنها خبر داد.
این خبر در حالی اعلام شده است که از سال گذشته گردشگران خارجی در ۱۱۰ نقطه جهان و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور روادید بدون نیاز مهر و برچسب برای ورود به ایران دریافت می‌کنند و بدین‌ترتیب شامل تحریم ویزایی آمریکا درصورت سفر به ایران نمی‌شوند. رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه کشورمان نیز به ایسنا گفته است که طرح صدور روادید الکترونیکی از 2 سال پیش در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور به‌اجرا درآمد و شکل کامل آن هم از یک سال پیش اجرایی شد. مونسان همین چند روز پیش به اعضای جامعه هتلداران ایران گفته بود: ورود گردشگران خارجی به کشور بدون درج مُهر ویزا روی گذرنامه‌هایشان به این دلیل اجرایی شد تا آنها بدانند با آمدن به ایران مشکلی برایشان پیش نمی‌آید. او گفت ما این درخواست را کردیم و خوشبختانه ناجا نیز با ما همکاری داشته و موافق این موضوع بوده و تنها موافقت وزارت خارجه و معاون اول رئیس‌جمهور مانده که امیدواریم این اقدام نیز به‌زودی انجام شود.
رئیس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه  اما می‌گوید: بستر این طرح اوایل سال ۹۳ آماده شده بود و 2 سال پیش هم در فرودگاه بین‌المللی مشهد به‌اجرا درآمد و ۲۲ بهمن سال ۹۶ نیز شکل کامل آن در فرودگاه بین‌المللی تهران و ‌ماه رمضان امسال در فرودگاه بین‌المللی شیراز اجرا شد و از مهرماه امسال نیز در تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، فراگیر شد.
کریمی گفت:  این طرح در واکنش به فرمان مهاجرتی آمریکا درباره منع سفر به 7 کشور مسلمان ازجمله ایران اجرایی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید