• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35570
+
-

ایران - اروپا به‌روایت سران

مرداد 97
حسن روحانی

امروز در مقطع تاریخی بسیار مهمی در رابطه با برجام قرار داریم و بیان شفاف موضع اروپا نسبت به اقداماتی که باید برای جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام انجام دهد، برای ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.

مرداد 97
محمدجواد ظریف

من خام نیستم که بگویم ما می‌توانیم بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنیم. شکافی بین آنها وجود دارد که ما باید از آن استفاده کنیم، نیاز نداریم که پل شکاف آنها باشیم.

مهر 97
علی لاریجانی

در شرایط کنونی آمریکایی‌ها با اقدامات خود در عرصه‌های مختلف، ازجمله برجام و نقض معاهدات بین‌المللی، عملاً به بی‌نظمی بین‌المللی دامن زده‌اند، در این شرایط کشورهای اروپایی می‌توانند نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

مرداد 97
اسحاق جهانگیری

اروپایی‌ها در جلسات به وزارت امور خارجه گفته‌اند و اطمینان داده‌اند که با شرکت‌های کوچک و متوسط و راهکارهایی که پیش‌بینی‌شده، سعی می‌کنند پیش از اینکه آمریکا بخواهد تحریم‌های اصلی خودش را عملیاتی کند (آبان ماه) خسارت‌های احتمالی ایران را جبران کنند.

مهر 97
فدریکا موگرینی

اتحادیه اروپا در فکر ایجاد یک کانال ویژه پرداخت مالی برای راحت‌کردن تجارت با ایران و دور‌زدن تحریم‌های آمریکاست. همه طرف‌ها در این زمینه که ایران به تعهداتش در توافق اتمی سال ۲۰۱۵ (برجام) عمل‌کرده اتفاق نظر دارند.

شهریور 97
امانوئل مکرون

تعامل و گفت‌وگو با ایران به‌عنوان کشوری تأثیرگذار در منطقه در مسیر مبارزه با تروریسم جهانی مهم است. باید تلاش کنیم با گسترش همکاری‌ها، در برابر تروریسم و یکجانبه‌گرایی در جهان بایستیم.

شهریور 97
ترزامی

انگلیس از توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف ازجمله اقتصادی و انرژی استقبال می‌کند.

شهریور 97
ارناسولبرگ نخست‌وزیر نروژ

به آژانس و گزارش‌های این نهاد بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران ایمان داریم و خرسندیم که ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است... ما نیز به‌عنوان عضوی از اتحادیه اروپا در پی اقداماتی هستیم که باوجود تحریم‌های آمریکا، روابط با ایران گسترش یابد.

شهریور 97
شارل میشل نخست‌وزیر بلژیک

از زمان پایان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است که اروپا با روسیه و چین برای حفظ یک توافق، متحد شده باشد. با وجود فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا، اراده اتحادیه اروپا ایجاد سازوکار جدید مالی برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید