• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35548
+
-

ناصر ایرانی مراسم تدفین نخواهد داشت

دریچه
ناصر ایرانی مراسم تدفین نخواهد داشت


ناصر ایرانی، نویسنده و نمایشنامه‌نویس که شامگاه چهارشنبه در سن ۸۱ سالگی از دنیا رفت، وصیت کرده که بدنش پس از مرگ، برای امور تحقیقاتی به دانشگاه تهران اهدا شود.

قاسمعلی فراست، داستان‌نویس با تأیید این خبر به ایسنا گفت: ناصر ایرانی شامگاه چهارشنبه دوم آبان‌ماه، حدود ساعت ۲۳، پس از مدت‌ها بیماری در منزل خود فوت کرد. او وصیت کرده بود بعد از مرگش بدنش به دانشگاه تهران اهدا شود. احتمالا روز شنبه دانشگاه اعلام خواهد کرد که چه روز و چه ساعتی مراسم برگزار می‌شود واحتمال دارد مراسم اولیه از دانشگاه تهران برگزار شود. فراست یادآور شد: ناصر ایرانی کتاب‌های بسیاری نوشته است که به «عروج» ، «زنده باد مرگ» و «فیل در خانه تاریک» می‌توان اشاره کرد.

همچنین او 3جلد رمان درباره انقلاب نوشته بود که چاپ نشد. چند سال پیش هم خاطرات خود را با عنوان « گرگ تنها» نوشته بود که خیلی هم دوست داشت خبر چاپش را بشنود اما کتاب در اداره کتاب وزارت ارشاد ماند. ناصر ایرانی متولد ۱۳۱۶ در تهران بود. از آثار او می‌توان «ما را مس کنید»، «کسالت‌بار»، «مرده‌ها را اگر چال نکنید»، «هنر رمان»، «ورآباد، دهکده من»، «حفره» و«زشت‌ترین نمایش روی زمین» را نام برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید