• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35511
+
-

آخر هفته پرحادثه جاده‌ها

آخر هفته پرحادثه جاده‌ها


جاده‌های کشور، آخر هفته پرحادثه‌ای را تجربه کردند. فقط در جریان 4حادثه که برای 3اتوبوس و یک مینی‌بوس اتفاق افتاد 5نفر از هموطنان‌مان جانشان را از دست دادند و دست‌کم 75نفر مصدوم شدند.

به گزارش همشهری، مهم‌ترین حادثه جاده‌ای آخر هفته عصر پنجشنبه در محور روانسر-پاوه اتفاق افتاد و در جریان آن 3نفر جان باختند. این حادثه ساعت۱۷:۲۵ پنجشنبه رخ داد و  در بررسی‌های اولیه معلوم شد که مینی‌بوس حامل کارکنان برق بوده است.  مینی‌بوس پس از انحراف از مسیر به دره سقوط کرده بود و در این حادثه 3نفر جان باخته‌ و 15نفر مصدوم شدند.


تصادف اتوبوس و تریلی
حادثه دیگری که پنجشنبه اتفاق افتاد قربانی نداشت اما هولناک بود و موجب مصدومیت 21نفر شد. این حادثه در کیلومتر۲۵ آزادراه خرم‌آباد پل زال رخ داد و در جریان آن یک دستگاه اتوبوس که حامل زائران اصفهانی بود و به سوی مرزهای غربی حرکت می‌کرد، با یک دستگاه تریلی به‌شدت برخورد کرد. دقایقی بعد وقتی گروه‌های امداد و نجات به محل حادثه رسیدند معلوم شد که ۲۱نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شده‌اند که همگی به بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی و شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند.


حادثه برای اتوبوس زائران
این روزها سیل مشتاقان شرکت در مراسم اربعین حسینی جاده‌های غرب کشور را پررفت‌وآمدتر از بقیه روزها کرده است. بامداد دیروز یکی از اتوبوس‌هایی که زائران را به سوی مرز مهران منتقل می‌کرد با یک خودروی سواری تصادف کرد و یکی از زائران جان خود را از دست داد. شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید: «این اتوبوس ساعت4:25 بامداد جمعه در کیلومتر35 محور مهران-ایلام با یک پژو206 برخورد کرد که یکی از مسافران جان باخت و 8نفر مصدوم شدند.»


باز هم واژگونی
واژگونی خودروها یکی از مرگبارترین سوانح جاده‌ای است؛ درست مثل آن چیزی که بامداد دیروز در آزادراه زنجان-تبریز برای یک اتوبوس اتفاق افتاد. در این حادثه که ساعت5 بامداد رخ داد اتوبوسی که از خوی به سوی تهران حرکت می‌کرد، در کیلومتر۳۵ اتوبان زنجان-تبریز به دلایل نامعلومی از مسیر منحرف و واژگون شد. در این حادثه یکی از سرنشینان اتوبوس که زنی 71ساله بود جان خود را از دست داد و 31نفر دیگر مصدوم شدند. سردار حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا علت حادثه را بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس اعلام کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید