• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35508
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   حل مشکلات اقتصادی
با سلام و خداقوت. در ماه‌های اخیر وضعیت اقتصادی اقشار ضعیف جامعه به‌گونه‌ای شده که آنها برای تهیه مایحتاج اولیه خود تحت فشار زیادی هستند. از طرفی متأسفانه کالاهای اساسی مردم روز‌به‌روز گران‌تر می‌شود. امیدواریم مسئولان با تدابیر کوتاه‌مدت اقتصادی نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم اقدام کنند.
 

یک شهروند از تهران


  فرهنگسازی‌ را از خودمان شروع کنیم
سلام. این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که از ترافیک پایتخت گلایه‌ای نداشته باشد،  اما وقتی به علل این معضل می‌رسیم،  مشکلات را گردن این و آن می‌اندازیم. آیا گاهی به این مسئله نباید توجه کنیم که خودمان به چه میزان در ایجاد مشکل ترافیک سهم داریم؟ وقتی گلایه می‌کنیم از عدم‌رانندگی بین خطوط،  پارک دوبله،  توقف در تقاطع‌ها،  عدم‌رعایت فاصله قانونی با اتومبیل جلویی،  استفاده‌نکردن از چراغ راهنما در انتخاب مسیر،  عدم‌رعایت حق تقدم و نظایر آن و اینها را به‌عنوان دلایل ایجاد ترافیک نام می‌بریم،  واقعا خودمان این موارد را‌ هنگام رانندگی رعایت می‌کنیم؟ آیا بهتر نیست فرهنگسازی‌ را از خودمان شروع کنیم؟
 
یک شهروند


  خودروهای لوکس وارداتی
سلام. وقت به‌خیر. در این شرایط تحریم و مشکلات ارزی،  وجود این حجم گسترده از خودروهای لوکس وارداتی در نمایشگاه‌های خودرو چیست؟ حال بماند تبعات منفی و اجتماعی و فرهنگی این خودروهای تجملاتی که آسیب‌های جدی به جامعه می‌زند. چرا این نوع شبکه مفسدان اقتصادی که به‌صورت مافیایی هستند به‌طور آزادانه فعالیت می‌کنند؟ چرا مسئولان ذیربط در قوای سه‌گانه نسبت به اینگونه موارد خلاف بی‌تفاوت هستند؟
 
عبداللهی از تهران


  سازمان امور مالیاتی نظارت نمی‌کند
با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منتشر می‌کنید. سال‌هاست در سایه بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی بسیاری از مطب‌های پزشکان متخصص در کلینیک‌های پایتخت به تجارتخانه‌ای برای پولسازی تبدیل شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که برای فرار از مالیات به بیماران اعلام می‌کنند حتما با پول نقد در مطب حضور داشته باشند. این درحالی است که برای حق ویزیت با رقم‌های بالا،  چندین مریض را همزمان پذیرش می‌کنند! چرا مسئولان در سازمان امور مالیاتی ‌‌نظارتی نمی‌کنند؟
 
گلایه تعدادی از شهروندان


  اجحاف در حق دانشجویان نخبه
سلام. فشار برخی از نمایندگان مجلس به مسئولان دانشگاه آزاد برای جذب غیرقانونی و مازاد ظرفیت دانشجویان پزشکی،  بزرگ‌ترین اجحاف در حق دانشجویان نخبه دانشگاه‌های سراسری و به خطر انداختن سلامت مردم است. اگر افزایش ظرفیت این رشته‌ها به این راحتی قابل انجام است،  ظرفیت این رشته‌ها را در دفترچه انتخاب رشته سال آینده افزایش دهند تا در رقابت داوطلبان و به‌صورت عادلانه تکمیل شود.
 
3865...0902


  گلایه از شهرداری منطقه یک
با سلام وخسته نباشید. چندی قبل(18مهرماه) در این ستون روابط عمومی منطقه یک درخصوص شکایت شهروندان اعلام کرده بود «تخلف پیمانکار پارکینگ تجریش مبنی بر افزایش قیمت‌ها محرز گردید و حسب دستور صریح شهردار منطقه برخورد قانونی صورت پذیرفت!» این درحالی است که متأسفانه پیمانکار این پارکینگ نه‌تنها با قدرت به تخلف خود مبنی بر افزایش قیمت ادامه می‌دهد،  بلکه اعلام کرده قرارداد بسته‌ام و کسی کاری نمی‌تواند بکند.
 
تعدادی از ساکنین و کسبه بازار تجریش


@  کمین کردن مأموران راهنمایی و رانندگی
سلام. با اینکه بارها مسئولان در نیروی انتظامی کمین‌کردن مأموران راهنمایی و رانندگی را خلاف قانون اعلام کرده‌اند ( ازجمله در سه‌راه افسریه روی پل ماشین‌رو در گوشواره شرقی) اما  مأموران راهنمایی و رانندگی با شیوه پنهان‌شدن پشت شمشادها و پریدن جلو موتورسیکلت‌ها و غافلگیرکردن آنها اقدام به توقیف موتورها می‌کنند. متأسفانه با این اقدام غیرقانونی می‌خواهند اعمال قانون کنند. اما در واقع جان راکبان موتور را به خطر می‌اندازند. هرچند توقیف موتورسیکلت‌هایی که فاقد پلاک هستند از وظایف قانونی پلیس راهور است اما آیا به شیوه غیرقانونی مجازند این کار را انجام دهند؟ امیدوارم مسئولان در ناجا به اینگونه موارد هم رسیدگی کنند.
 
5784...0912


@  برخورد با مفسدان اقتصادی
سلام. مسئله دلالان ارز و سکه که سبب شدند بازار به‌شدت متلاطم و باعث گرانی شود،  به‌علت نبود قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی است. هرگز فراموش نکنیم کسانی که به‌عنوان مفسد اقتصادی ارز و سکه اینگونه بازار را آشفته کرده‌اند، در هر مقام و موقعیتی که باشند و هر وابستگی که به هر کجا داشته باشند، خائنان به وطن هستند و باید با قاطعیت تمام با آنها برخورد شود. اگر برخورد با اینگونه خائنان به وطن اتفاق بیفتد، سایر دزدان و مفسدان اقتصادی حساب کار دستشان می‌آید. تنها راه،  قاطعیت در برخورد با مفسدان اقتصادی است. لطفا منعکس کنید.
 
7542...0919


@  مشکل بیماران سرطانی
سلام. وقت به‌خیر. این روزها کمیاب‌شدن دارو میان بسیاری از بیماران سرطانی مشکل‌ساز شده است. گاهی اوقات برخی داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی به‌خصوص داروهایی با دوزهای بالاتر،  نه‌تنها در داروخانه بیمارستان‌ها پیدا نمی‌شود،  بلکه داروخانه‌های بیرون نیز آنها را فقط به‌صورت آزاد عرضه می‌کنند. در واقع اگر کسی بخواهد این داروها را تهیه کند،  مجبور است چند میلیون تومان پرداخت کند. از طرفی بعضی بیماران ناچار شده‌اند به‌دلیل پیدا‌نشدن داروهای مورد نیازشان،  داروهای مصرفی خود را تغییر دهند و به‌جای داروهای اصلی،  از داروهایی با کیفیت پایین‌تر استفاده کنند. این روزها با آشفته‌بازار ارز،  درد نداری به خانواده‌های بیماران اضافه شده و آنها ناچارند با هزینه بالای آزمایش،  دارو و شیمی‌درمانی‌ قید درمان را بزنند. از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم در این‌باره اقدامی بکنند.
 
2569...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید