• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35505
+
-

زن جوان طراح سرقت مسلحانه از کلینیک زیبایی

شاکی پرونده باورش نمی‌شد پشت‌پرده سرقت میلیاردی، خاله‌اش است

داخلی
زن جوان طراح سرقت مسلحانه از کلینیک زیبایی


3‌سارق مسلح با دستور زنی اجیر شدند تا به یک کلینیک زیبایی در پایتخت حمله کنند و دست به سرقت دستگاه میلیاردی لیزر پوست بزنند.

به گزارش همشهری، 14مهرماه امسال 2زن که صاحب کلینیک زیبایی پوست و مو در شمال غرب پایتخت بودند، برای شروع یک روز کاری وارد محل کارشان شدند. دقایقی بعد اما 3مرد ناشناس که یکی از آنها اسلحه به‌دست داشت وارد کلینیک شدند و با تهدید، 2زن جوان را به اتاقی بردند و زندانی کردند. آنها سپس با سرقت دستگاه لیزرپوست، از آنجا گریختند.


شروع تحقیقات
با گزارش ماجرا به پلیس، مأموران کلانتری134 شهرک غرب در محل حادثه حاضر شدند. شاکیان می‌گفتند که دستگاه سرقت‌شده یک میلیارد تومان ارزش داشته است. مأموران در نخستین اقدام به بررسی تصاویر دوربین مداربسته ساختمان پرداختند و موفق به شناسایی خودروی متهمان شدند. آنطور که تصاویر نشان می‌داد سارقان، ساعتی قبل از سرقت سوار بر یک پژو پارس سفیدرنگ مقابل کلینیک آمده و منتظر نشسته بودند تا صاحبان آنجا به محل کارشان بیایند. پس از آن نیز وارد کلینیک شده و با انتقال دستگاه میلیاردی به‌خودروی پژو، متواری شده بودند.

شماره پلاک خودروی متهمان در اختیار تمام واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه با انجام تجسس‌ها مأموران کلانتری شهرک غرب موفق شدند این خودرو را حوالی اتوبان همت شناسایی کنند. در یک تعقیب و گریز پلیسی، خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد. او در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار ندید و گفت که با همدستی 2نفر از دوستانش دست به سرقت مسلحانه زده است.

در ادامه، مأموران راهی مخفیگاه وی شدند و اسلحه را به همراه تعدادی فشنگ کشف کردند. در ادامه 2متهم دیگر این پرونده نیز به دام افتادند و در بازجویی‌ها راز این سرقت را فاش کردند. آنها اقرار کردند که زنی 29ساله به نام بهار سرکرده باند بوده و به آنها دستور سرقت داده است.

یکی از سارقان که 34ساله و سابقه‌دار است به مأموران گفت: حدود 15سال پیش به اتهام حمل 150کیلوگرم تریاک دستگیر و به 15سال زندان محکوم شدم. تمام جوانی‌ام را پشت میله‌های زندان بودم و مدتی قبل آزاد شدم. اما به‌دلیل اینکه سابقه‌دار بودم نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم تا اینکه یکی از دوستانم زنی به نام بهار را به من معرفی کرد. بهار گفت اگر سرقت از کلینیک را انجام بدهم دستمزد خوبی به من می‌دهد. این شد که به‌خاطر پول وسوسه شدم تا دوباره دست به خلاف بزنم. وی ادامه داد: بهار خاله یکی از 2زنی بود که صاحب کلینیک زیبایی پوست و مو هستند. من هم با همدستی 2نفر از دوستانم و با اسلحه‌ای که داشتیم راهی سرقت شدم و دستگاه را تحویل بهار دادیم.

وقتی مشخص شد که همه نقشه‌ها زیر سر خاله یکی از شاکیان بوده است، موضوع به مالباخته‌ها اعلام شد. یکی از آنها وقتی اسم بهار را شنید گفت که رابطه خیلی خوبی با خاله‌اش داشته و اصلا باورش نمی‌شود که این زن که دانشجوی پزشکی است، پشت‌پرده سرقت باشد.

با اعترافات سارقان مسلح، بهار نیز دستگیر شد و مأموران در مخفیگاه وی دستگاه لیزر پوست مسروقه را کشف کردند. او در بازجویی‌ها چنین گفت: وقتی متوجه شدم خواهرزاده‌ام دستگاه لیزرپوست خریده تصمیم گرفتم نقشه سرقت آن را بکشم تا با اجاره کردن کلینیک زیبایی با آن دستگاه کار کرده و کسب درآمد کنم اما برخلاف تصورم، لو رفتم و دستگیر شدم.

به گفته سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، هر 4متهم این پرونده با قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید