• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 3 آبان 1397
کد مطلب : 35440
+
-

زنگنه و راز کرسنت

چهره روز
زنگنه و راز کرسنت

بیژن زنگنه، وزیر نفت سال‌هاست چشم‌انتظار فرصتی است تا پشت پرده پرونده صادرات گاز ایران به امارات موسوم به کرسنت را با مردم در میان بگذارد اما به‌دلیل رسیدگی به پرونده حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی با منع قانونی برای بازگویی راز کرسنت مواجه است. 
در این میان اما منتقدان او، بی‌توجه به این منع قانونی شورای‌عالی امنیت ملی، هر‌از‌گاهی موضوع کرسنت را بهانه‌ کرده و مدیران و معاونان وقت وزارت نفت و شرکت ملی نفت را به فساد در این پرونده متهم می‌سازد. در تازه‌ترین واکنش، وزارت نفت البته با نظر وزیر نفت به شائبه مطرح شده در روزنامه کیهان مبنی بر خسارت 14میلیاردی ایران، با اشاره به منع قانونی یادشده، اعلام کرد امیدواریم به‌زودی و با تعیین تکلیف و صدور رأی نهایی این پرونده، محدودیت اطلاع‎رسانی در این خصوص برداشته شود و آنگاه با انتشار حقایق این پرونده، روزنامه کیهان و مدیرمسئول آن باید به‌دنبال متهمان اصلی این پرونده در اردوگاه فکری نزدیک به‌خود باشند.
شیخ‌الوزرای کابینه که در دولت محمود احمدی‌نژاد در واکنش به جو خبری علیه مدیران وقت نفتی در ارتباط با این پرونده سر به مهر، سکوت هشت ساله اختیار کرده بود، اما در 5سال صدارت اخیرش بر وزارت نفت از آمادگی‌اش برای شفاف‌سازی موضوع سخن گفته و اعلام کرده منتظر روزی است که این منع قانونی برداشته شود تا پرده برافتد و فاش شود پشت پرده چه خبر بوده است.
بی‌تردید روزی این اتفاق رخ خواهد داد و یکی از رازهای مهم در ارتباط با یکی از مبهم‌ترین پرونده‌های نفتی فاش خواهد شد. تا آن روز که مشخص نیست چه زمان خواهد بود، زنگنه بازهم ناچار به سکوت مصلحت‌آمیز خواهد بود زیرا او منفعت و مصلحت ملی را فدای جنگ رسانه‌ای نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید