• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 آبان 1397
کد مطلب : 35424
+
-

بیرانوند: دست خدا بود!

تیتر یک
بیرانوند: دست خدا بود!

حمیدرضا علی‌پور

علیرضا بیرانوند از زمان حضور در پرسپولیس روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما ماند و جنگید و در شرایطی که حتی روی حضور او در جام‌جهانی هم کسی با قاطعیت نظری نداشت توانست خودش را ثابت کند. او سه‌شنبه‌شب در بازی نیمه‌نهایی آسیا هم یکی از درخشان‌ترین نمایش‌ها را برای پرسپولیس به صحنه برد و نفر اول این تیم در صعود به فینال بود. اوج درخشش بیرانوند در برابر السد، جایی بود که او با سیوی استثنایی در برابر ضربه سر ژاوی پرسپولیس را در بازی نگه داشت. ستاره بی‌چون‌وچرای بازی با السد در خصوص شرایط این روزهای خود با همشهری به گفت‌وگو پرداخت.

   واقعا روز عجیبی را رقم زدید...
نمی‌دانم چه بگویم، خیلی بازی عجیبی بود. بازیکنان خوشحال هستند و کار بزرگی کردند. ما در این بازی می‌دانستیم که کار سختی را پیش رو داریم و خوشحالم که جلوی این مردم که ما را حمایت می‌کردند شرمنده نشدیم.

   در بازی برابر السد دو سیو استثنایی انجام دادی.
50 میلیون هوادار پرسپولیس دعا کردند تا آن توپ را بگیرم. بعد از جام‌جهانی با وجود پیشنهادهایی که داشتم  به آنها فکر نکردم و مزد زحماتم را گرفتم و به پرسپولیس کمک کردم. در این بازی هم سهم کوچکی داشتم و خوشحالم به فینال رفتیم، حتی اگر دوم شویم برای من فرقی نمی‌کند.

   اما مهار ضربه ژاوی در حد کلاس جهانی بود.
واقعا این را از ته دل می‌گویم؛ به نظرم دست خدا بود که باعث شد توپ ژاوی را بگیرم!

   بعد از بازی گفته‌ای که مهار ضربه ژاوی از پنالتی رونالدو بیشتر به تو چسبید؟
بله. گرفتن ضربه سر ژاوی خیلی به من چسبید چرا که بعد از حدود 40سال تیم بزرگ پرسپولیس به فینال آسیا رسید.

   حالا به نظر می‌رسد پیشنهادهای خارجی بزرگی به تو برسد.
فعلا به این مسائل اصلا فکر نمی‌کنم و تنها تمرکز من روی موفقیت تیم و قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست .

  در شرایطی توانستید به فینال برسید که واقعا دست برانکو خالی بود.
بله همین طور است. ما واقعا سختی‌های زیادی کشیدیم. نمی‌توانستیم بازیکنی را جذب کنیم و در ادامه چند بازیکن خوب ما جدا شدند. از طرفی ماهینی هم مصدوم شد و عالیشاه با مصدومیت بازی کرد. شجاع و احمد و سیدجلال با درد بازی کردند و به نظرم برانکو با این شرایط و با دست خالی تیم را به اینجا رساند.

   حالا باید آماده فینال شوید.
تا قهرمانی لیگ قهرمانان دو بازی مانده اما کار سخت ما تازه شروع شده است. ما بعد از بازی خیلی خوشحال بودیم و گریه کردیم اما امروز دیگر این شادی را فراموش می‌کنیم و تنها به بازی فینال فکر خواهیم کرد تا بتوانیم بعد از سال‌ها به‌عنوان نماینده ایران جام قهرمانی را به کشورمان بیاوریم.

   بعد از پایان بازی به‌شدت گریه می‌کردی. از آن لحظات برایمان بگو.
من فقط به‌خاطر گریه این مردم که بعد از بازی گریه می‌کردند، اشک ریختم. خوشحالم که جلوی این مردم شرمنده نشدم و توانستم روز خوبی را پشت سر بگذارم و سهم کوچکی را در صعود به فینال لیگ قهرمانان داشته باشم.

   البته تصویر به آغوش کشیدن تو و برانکو خیلی جذاب بود.
برانکو واقعا خیلی مرد است که با دست خالی تیم را به چنین موفقیتی رساند. او بعد از بازی به سمت من آمد و از من تشکر کرد و به من خسته نباشید گفت. من هم او را بغل گرفتم و از او تشکر کردم که توانسته دل این مردم را شاد کند.

  خودت دوست داری در فینال به کدام تیم شرق بخورید؟ (این مصاحبه قبل از بازی کاشیما-سامسونگ انجام شده است)
برای ما فرقی نمی‌کند با کدام تیم روبه‌رو شویم. ما جز قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و به همین دلیل هر تیمی جلوی ما بازی کند با تمام قدرت سعی می‌کنیم آنها را شکست دهیم و به قهرمانی آسیا برسیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید