• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35333
+
-

هماهنگ می‌شویم

چهره روز
هماهنگ می‌شویم

فرهاد دژپسند، گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت اقتصاد می‌گوید: اکسیر گمشده اقتصاد ایران، هماهنگی تیم اقتصادی است. با تصمیم رئیس‌جمهور تیم اقتصادی دولت هماهنگ می‌شود و باید این موضوع را به فال نیک گرفت. او که این روزها تلاش دارد تا اعتماد نمایندگان را به‌خود جلب کند، از آشنایی‌اش با رئیس‌کل بانک مرکزی و همکاری‌اش با رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان یک سرمایه یاد کرده و یادآوری می‌کند که ما 3نفر با هم هماهنگ می‌شویم و رئیس‌جمهور مدیریت می‌کند.

ناگفته پیداست در شرایطی که این روزها برخی دولتمردان نسبت به فضای حاکم بر دولت گلایه دارند و وزیر مستعفی راه و شهرسازی به صراحت از اختلاط نظر در نظام فکری اقتصادی دولت انتقاد و معاون اول رئیس‌جمهور هم از نداشتن اختیارات کافی پرده برداشته است، باور رؤیای فرهاد دژپسند مبنی بر هماهنگی در تیم اقتصادی دولت سخت خواهد بود مگر اینکه از وزرای پیشنهادی قول گرفته باشند تابع باشند و به استقلال در اختیارات و وظایف‌شان چندان دل نبندند.
نویسنده کتاب اقتصاد ایران در دوران جنگ را باید گفت وعده‌دادن برای گرفتن رأی اعتماد هرچند طبیعی و بدیهی جلوه می‌کند و می‌توان با تکیه بر اصطلاحاتی چون استفاده از خرد‌جمعی، اقتصاد بدون نفت و بهره‌وری در اقتصاد نظرات نمایندگان را جلب کرد، اما دست‌کم نباید فراموش کرد تاریخ اقتصاد ایران این شعارها و وعده‌ها را بسیار شنیده ‌است. اقتصاد ایران به دژ مستحکم‌تری نیاز دارد تا شعارهای جذاب، آقای دژپسند!

این خبر را به اشتراک بگذارید