• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35211
+
-

80 درصد محور ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت

طبق وعده مسئولان استان، قرار بود بهسازی این محور تا قبل از ایام اربعین به اتمام برسد

گزارش
80 درصد محور ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت

مریم نظری|  ایلام –خبرنگار:


هر سال با فرارسیدن ایام اربعین حسینی تردد در محورهای مواصلاتی استان ایلام افزایش می‌یابد به‌ طوری ‌که بیش از 2 میلیون نفر از این محورها برای سفر به عتبات‌ عالیات استفاده می‌کنند.
یکی از اولویت‌ها در هر سفر استاندارد کافی مسیر است که با تاثیری که در کاهش سوانح رانندگی دارد، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

راه‌های ایلام به دلیل کوهستانی بودن این استان، استانداردهای لازم را ندارند اما طی سال‌های اخیر، با توجه به تعداد زائرانی که برای تردد به عتبات عالیات از این استان استفاده می‌کنند، شاهد بهسازی برخی از آنها به ‌ویژه ایلام - مهران بوده‌ایم.

البته این‌که تردد زائران اربعین آغاز شده اما بهسازی مسیر ایلام - مهران هنوز به اتمام نرسیده است و نیز طولانی شدن این پروژه گلایه برخی از شهروندان را به دنبال داشته است. 


طولانی شدن بهسازی مسیرها

یکی از شهروندان ایلامی اظهار می‌کند: طی سال‌های اخیر شاهد توسعه و بهسازی برخی از راه‌های استان بوده‌ایم که بی‌شک در تردد آسان و کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی تاثیرگذار است.

«جمال آرمین» ادامه می‌دهد: یکی از نقاط ضعف عملیات‌ بهسازی در استان این است که بسیار کند پیش می‌رود. نمونه آن محور ایلام - مهران است که پس از چند سال هنوز به اتمام نرسیده است. این در حالی است که سفرهای زائران اربعین به استان آغاز شده است و پروژه باید تا حالا به پایان می‌رسید.
وی می‌افزاید: مسئولان علاوه بر محور ایلام - مهران باید به دیگر مسیرهای استان هم توجه داشته باشند و بهسازی آنها را هم در دستور کار قرار دهند.


بهسازی محور ایلام - مهران

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام می‌گوید: حدود 80 درصد از محور ارتباطی ایلام - مهران - پایانه مرزی به عنوان محور اصلی تردد زوار اربعین چهاربانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.

«علی‌اصغر کاظمی» می‌افزاید: کارگران در 20 درصد باقیمانده مسیر مشغول فعالیتند و اصلاح مسیر موجود و رفع نقاط پرحادثه و گره‌های ترافیکی در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود که اربعین امسال در محور ایلام - مهران شاهد گره‌های ترافیکی سال‌های گذشته نباشیم.

وی بیان می‌کند: ارتقای کیفی مسیرهای استان در قالب 6 طرح و 22 پروژه به طول 936 کیلومتر در دستور کار قرار دارد و ظرف چند روز آینده 52 کیلومتر از آن به بهره‌برداری می‌رسد.


بهسازی مسیر اصلی زوار

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اظهار می‌کند: بهسازی مسیر ایلام - مهران به عنوان محور اصلی تردد زوار در دستور کار قرار دارد که 11 کیلومتر کنارگذر شرقی ایلام تا میدان قرآن به بهره‌برداری رسیده است. کاظمی می‌گوید: همچنین از میدان قرآن شهر ایلام تا صالح‌آباد به طول 34 کیلومتر در 2 قطعه پروژه در حال اجراست. بهسازی 8 کیلومتر از قطعه 15 کیلومتری اول انجام شده و قطعه دوم هم 19 کیلومتر طول دارد که 11 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول اضافه می‌کند: از 30 کیلومتر مسیرصالح‌آباد تا مهران هم حدود 24 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و 6 کیلومتر باقیمانده نیز بعد از اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که بهسازی مسیرهای استان اهمیت زیادی دارد و انجام برخی از آنها در دستور کار قرار دارد، می‌افزاید: دیگر پروژه‌های راه‌سازی استان شامل محورهای ارتباطی ایلام - مهران، مهران – دهلران - اندیمشک، ایلام – مهران - ملکشاهی، ایلام – دره‌شهر- آبدانان - دشت‌عباس، دره‌شهر - پلدختر، حمیل – سرابله - ایلام، پل سیمره - سرابله، ایلام – ایوان - قلاجه و لومار – قاضی‌خان - بدره هستند.


اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها

این مسئول در ادامه می‌گوید: درمجموع بهسازی و ساخت 936 کیلومتر راه‌ (بزرگراه و راه اصلی) در استان در دستور کار قرار دارد. 
کاظمی از هزینه‌کرد 4194 میلیارد ریال در زمینه اجرای پروژه‌های راه‌سازی استان تاکنون خبر می‌دهد و بیان می‌کند: 6810 میلیارد ریال اعتبار هم برای تکمیل آنها مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان می‌افزاید: برگزاری مناقصه برای 579 کیلومتر پروژه راه‌سازی دیگر هم در دستور کار است که اجرای آن به 20 هزار میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید