• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35202
+
-

راه دشوار نساجی

پژواک اشرفی| ساری - خبرنگار:

یک شکست غیرمنتظره و پنالتی پر از ابهام ثانیه‌های پایانی، روزهای کابوس‌وار نماینده پرامید مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور را طولانی‌تر کرد.  شاگردان «جواد نکونام» که با قرعه دشوار هفته‌های آغاز لیگ، به مصاف تیم‌های قدرتمند و مدعی رفته و یکی پس از دیگری با غول‌ها مسابقه می‌دهند، امیدوار بودند با امتیاز از جدال با شاگردان «امیر قلعه‌نویی» و سپاهان خارج شوند.

 بازی رو به جلو و پیشرفت محسوس فنی و تاکتیکی شاگردان نکونام، هواداران این تیم پرسابقه فوتبال ایران را به حداقل امتیاز این بازی امیدوار کرده بود. کادر فنی با اتخاذ سیستم هوشمندانه برای بستن راه‌های نفوذ شاگردان قلعه‌نویی و استفاده از فرصت‌ها برای گلزنی این مسابقه را آغاز کرده بود. آنها برای هر برنامه و تاکتیک تیم حریف، سیاستی اصولی و هدفمند اتخاذ کرده بودند. کادر فنی نساجی فکر همه جا را کرده بودند، جز داور و پنالتی اشتباهی که با اعتراف کارشناسان نادرست گرفته شده و روزهای تلخ تیم قرمزپوش مازندران را تلخ‌تر کرد.

نساجی حالا با 9 بازی در رده نازل سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و اگر دیرتر بجنبد و به فکر امتیازآوری از مسابقات نباشد، با افزایش فاصله تیم‌های بالا و پایین جدول، به قعرنشینی عادت کرده و دیگر فرصتی برای جبران باقی نخواهد ماند. نساجی به جز کمک و حمایت‌های مسئولان مازندران، بقیه فاکتورهای لازم برای بقا در لیگ برتر را دارد و می‌تواند با استفاده درست از ظرفیت‌ها، به یکی از ارکان همیشگی سطح اول فوتبال ایران تبدیل شود.

پس از باخت مقابل سپاهان و بقیه شکست‌های گذشته، مدیران باشگاه به طور کامل از «جواد نکونام» و دیگر اعضای کادر فنی حمایت کردند که بخشی از این حمایت‌ها به دلیل رشد محسوس کیفیت فنی تیم و البته تزریق حس آسودگی خاطر به مربیان برای اجرای کامل سیاست‌های فنی است.

 قرعه دشوار نساجی فرصت عرض اندام برای تیم باکیفیت فوتبال مازندران را فراهم نکرد. شاید پنجشنبه این هفته و بازی هفته دهم و رویارویی با ماشین‌سازی میانه جدولی در قائمشهر، آغاز روزهای خوش تیم پرطرفدار لیگ برتری فوتبال مازندران باشد. همه روزهای سخت گذشته و شکست‌های چند هفته اول با برد مقابل ماشین‌سازی اندکی فراموش می‌شود. نکونام و شاگردانش روزهای سختی در پیش دارند. آنها باید ثابت کنند باخت‌های هفته‌های قبل برای آنها تبدیل به عادت نشده و نساجی می‌خواهد در لیگ برتر بماند. نکته جالب توجه در نساجی، استمرار حمایت هواداران با وجود شکست‌های داخل و خارج خانه و قرار گرفتن نساجی در جمع تیم‌های قعر جدولی است. اگر این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و نساجی برای از بین بردن نقاط ضعفش با جدیت بیشتر تلاش کند، سیه‌روزی‌های تیم نکونام به پایان خواهد رسید. نساجی سال‌ها برای رسیدن به لیگ برتر صبر نکرده که با یک سال حضور بخواهد باز به لیگ پایین‌تر برود. آنها آمده‌اند تا بمانند. حتی اگر این ماندن برای آنها با بهای دشوار و رسیدن به آن سخت باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید