• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35190
+
-

اخبار فردا

چهارشنبه  2آبان

در کارِ نوشتنِ نقد - کارگاه نقد فیلم: از تئوری تا عمل، از 2آبان در مدرسه خوانش آغاز می‌شود.  

این کارگاه 12جلسه‌ای با همراهی روبرت صافاریان، هنرجوها را با معنی نقد فیلم و تفاوت‌های آن با تئوری و تحلیل فیلم آشنا می‌کند.

دیدگاه‌های جریان‌های اصلی تئوری فیلم و به‌طور خاص نظرات رئالیست‌ها و فرمالیست‌ها، برای آنها تشریح می‌شود و روایت و سبک بصری به‌عنوان 2شاخصه مهم در بررسی فیلم‌ها براساس کتاب هنر سینمای دیوید بردول بازنمایی خواهد شد. برای هنرجویانی که علاقه‌مند باشند کار نوشتن نقد را در طول دوره تمرین کنند، تکلیف‌های عملی نگارش نقد درنظر گرفته شده است.

 این کارگاه‌ها روزهای چهارشنبه ساعت 4عصر به‌مدت 2ساعت در خیابان طالقانی، خیابان بهارشمالی، روبه‌روی بیمارستان امام سجاد، کوچه بهشت، پلاک ۱۱ دایر است. هزینه کارگاه 400هزار تومان است. 

روایتی از سرکشی رخش رام رستم- نمایش «روایت سرکشی رخش رام رستم» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به آدرس خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸، برای آخرین اجرا روی صحنه می‌رود.



روایت سرکشی رخش رام رستم به کارگردانی رضا بیغشی، ۲ آبان ساعت ۲۰:3۰ به‌مدت ۵۰ دقیقه با بازی زهرا مبهم و رضا رسولی‌پور، داستان رستم است که برای گرفتن باژ ایران به میگساری با سلطان کابل نشسته اما سلطان کابل از پیری و مستی رستم سوءاستفاده و او را به شکار دعوت می‌کند که دام ا‌ست. بلیت این اجرا با 30درصد تخفیف، ۲۵هزار تومان به فروش می‌رسد.


تماشای سیژر در گالری سایه- همین امروز را فرصت دارید تا از نمایشگاه سیژر در گالری سایه دیدن کنید. 2آبان آخرین روز نمایش نقاشی‌های آرزو غلامی است. 



درباره این نمایشگاه آورده شده که تکانه‌ای مهیب از اتفاقات موثر بر انسان معاصر (مانندحمله عصبی ناگهانی)که در آن انسان فاقد هرگونه هوشیاری است که جسم خود را بی‌محابا به هر سو پرتاب می‌کند یا در خلسه‌ای عمیق درون خود و در فضای بیکرانِ فراموشی، مبهوت، تن به کما می‌دهد. 

انسان‌هایی سردرگم در خود یا دیگری، فروغلتیده و بی‌هیچ تعلق خاطر به زمانی یا مکانی، بین 2دنیای واقعیت و انتزاعِ خود در رفت‌وآمدند که گهگاه آبی آسمانی امیدی هرچند اندک در این هیاهو قصد سر برآوردن دارد. 

گالری سایه در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ است و شما از ساعت 11تا 20 فرصت دارید تا این آثار را تماشا کنید؛ هم فال است و هم تماشا.

 بد نیست بدون پرداخت هزینه‌ای از هنرمندان‌مان حمایت کنیم.



نبرد صدرنشینی در شهر میلان
- اسپانیایی‌ها مقابل ایتالیایی‌ها قرار می‌گیرند. دوم آبان ماه، بارسلونا در خانه خود میزبانِ‌ اینترمیلان خواهد بود. تیم‌های ایتالیایی همیشه حریفی چِغر برای بارسلونا محسوب می‌شوند، به‌خصوص اگر آخرین دیدار نماینده این کشور با کاتالانی‌ها را که با پیروزی رم به پایان رسیده به خاطر بیاوریم. لیگ قهرمانان اروپا برای هردو تیم در این فصل نسبت به لیگ داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و به‌نظر می‌رسد برای فردا، بازی مهیجی در پیش داشته باشیم. بارسلونا هم‌اکنون صدرنشین لیگ اسپانیاست ولی این موضوع باعث نمی‌شود که آنها اینتر را دست‌کم بگیرند. تیم معروف ایتالیا بعد از شروع ضعیف در فصل جدید، نمایشی موفق در سری آ و لیگ قهرمانان داشت. آنها هم مثل بارسا در لیگ قهرمانان 6امتیازی هستند. این جدالی برای ایستادن در صدر، بدون شریک است.

آهسته با گل‌سرخ- نمایش «آهسته با گل سرخ»  2آبان در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. 

این نمایش که ماجرای زندگی خانواده‌ای است که در سال 57 و روزهای نزدیک به انقلاب زندگی می‌کنند، نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان ساعت ۲۰ به‌مدت یک ساعت و ۳۰دقیقه نمایش داده می‌شود.هادی مرزبان سال‌هاست نمایشنامه‌های رادی را روی صحنه می‌برد و توانسته پس از مرگ رادی نیز این پیوند را با او حفظ کند.



 در این نمایش میترا حجار، سام قریبیان، فریبا کوثری، حبیب اسماعیلی و محمد حاتمی ایفای نقش می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به نمایشنامه های رادی هستید می‌توانید به سایت تیوال بروید. بلیت این نمایش از ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان است. برای رسیدن به تماشاخانه سنگلج و تماشای آهسته با گل سرخ باید به میدان حسن‌آباد، ضلع جنوبی پارک‌شهر، خیابان بهشت بروید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید