• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35087
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   مشکل معیشتی بازنشستگان
با سلام خدمت عزیزان در روزنامه همشهری. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی یک‌میلیون و340هزار تومان در ‌ماه، که این مقدار کفاف امورات زندگی‌ام را نمی‌دهد. مسئولان خودشان پاسخ بدهند با این دریافتی چگونه می‌شود زندگی کرد؟ بخش عمده‌ای از این مبلغ بابت اجاره‌بها، پرداخت قبوض آب، برق و گاز هزینه می‌شود. باور کنید از پانزدهم هر ‌ماه پولی برای تأمین هزینه‌های جاری زندگی ازجمله خورد و خوراک باقی نمی‌ماند. مسئولان در سازمان تأمین‌اجتماعی چه موقع قرار است حقوق مستمری‌بگیران را افزایش بدهند. مگر مسئولان در این جامعه زندگی نمی‌کنند و نمی‌دانند هزینه‌های واقعی گذران زندگی چقدر است؟
 

درددل یک مستمری‌بگیر


  تحمیل هزینه به اقشار ضعیف
با سلام. در شرایطی که گرانی کالاهای اساسی فشار مضاعفی را بر اقشار ضعیف تحمیل کرده است و آنها توان تأمین هزینه‌های زندگی را ندارند، آیا سزاوار است پلیس راهور به بهانه مشکل آلودگی هوا هزینه‌های سرسام‌آوری را بر اقشار ضعیف تحمیل کند؟
 
یک شهروند از تهران


  مشاغل سخت و زیان‌آور
سلام. درحالی‌که رانندگی وسایل نقلیه بین‌شهری اعم از کامیون و اتوبوس در تمام دنیا جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به‌حساب می‌آید اما در کشور ما به این موضوع مهم توجهی نمی‌شود. از مسئولان وزارت راه انتظار داریم برای ایجاد انگیزه‌ بیشتر برای رانندگانی که شبانه‌روز سختی‌ها را تحمل می‌کنند پیگیر باشند تا بلکه این شغل هم جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار بگیرد. لطفا گزارشی از مشکلات ما رانندگان هم منتشر کنید.
 
6586...0919


  درخواست از شهرداری تهران
باسلام. متأسفانه کوتاهی برخی پیمانکاران شهرداری در حفظ و امنیت جانی پاکبانان، به‌دلیل عدم‌تحویل لباس شبرنگ و حتی استفاده آنها از لباس‌هایی که علائم‌شان از بین رفته است باعث شده تا این عزیزان که شب‌ها مشغول به کار هستند در معرض خطر حادثه برخورد با خودروهای عبوری قرار گیرند. اگر گذرتان به کناره‌های جاده مخصوص کرج، بزرگراه آزادگان و سایر بزرگراه‌ها اطراف پایتخت افتاده باشد از این قبیل موارد زیاد مشاهده می‌کنید که چقدر خطر حادثه جانی برای این عزیزان وجود دارد. از مسئولان ذی‌ربط در شهرداری تهران درخواست می‌کنیم نظارت بیشتری به اینگونه موارد داشته باشند.
 
3833...0912

 

این خبر را به اشتراک بگذارید