• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35073
+
-

2 سال بعد از مرگ موقت

2 سال بعد از مرگ موقت


داوید ژینولا، یکی از ستاره‌هایی بود که جدا از جذابیت سبک بازی‌اش، به‌خاطر جذابیت‌های تبلیغاتی و ظاهر، مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار می‌گرفت. بازیکن فرانسوی اسبق تاتنهام و نیوکاسل که هم‌دوره و رقیب کانتونای کبیر بود، در صنعت تولید نوشیدنی (جایزه هم گرفته است) و همچنین در صنعت مدلینگ، بازیگری سینما و حتی رقص برای خودش کسی شد و در همه این زمینه‌ها خودش را به‌عنوان ستاره اثبات کرد. او یک‌بار در دوران بازنشستگی از فوتبال، زمانی که در یک بازی نمایشی به میدان رفته بود دچار حمله قلبی شد و تقریبا 8دقیقه مرده بود. بعدا به او گفته شد که برای بازی‌کردن خیلی چاق است.

ژینولا یک‌بار هم به‌عنوان جانشین جنیفر آنیستون در یک آگهی بازرگانی درباره مراقبت از مو انتخاب شد. ژینولای 51ساله درباره خودش می‌گوید: «من یک آدم تک‌رو هستم و این را می‌دانم».

شاید برای همین بود که در 5سال، تنها 17بازی ملی برای فرانسه انجام داد. او فقط پوستر یوهان کرایوف کبیر را روی دیوار اتاقش چسبانده بود و طرفدار آژاکس، هلند و بارسلونا بود. کرایوف در سال1999به او لقب بهترین بازیکن جهان را داده بود. جان گرگوری، سرمربی استون‌ویلا در سال2000 به او گفت که زیادی چاق است. حالا 2سال پس از آنکه در بازی دوستانه در ورزشگاه ناپولی با صورت به زمین خورد و بیهوش شد، ژینولا در اوج صحت و سلامت است؛ «یادم می‌آید که به من گفتند نبضم نمی‌زد. تقریبا مرده بودم تا اینکه هلی‌کوپتر امداد آمد و مرا برد.»

11روز طول کشید تا او از بیمارستان مرخص شود. یک‌بار در برنامه کارشناسی دیدار بین لیورپول و نیوکاسل در سال2013 به‌شوخی انگشتش را نشان داد و این حرکت روی آنتن زنده رفت. او الان عذرخواهی می‌کند؛ «راستش ما در فرانسه از این چیزها نداریم و این حرکت یک حرکت انگلیسی است. ولی من واقعا از آن کار پشیمان و متأسفم.» ژینولا مثل کانتونا به سینما علاقه‌مند است. او دوره بازیگری را هم در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای لندن گذرانده است. نخستین نقش‌اش در سینما در فیلم «دیدیه قصاب» بود. ژینولا در یک‌سری فیلم و سریال دیگر هم ازجمله «روشنایی‌های شهر» بازی کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید