• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35072
+
-

خرید فوری

آیا زلاتان برای حل مشکل گلزنی رئال مادرید به برنابئو می‌آید؟

خرید فوری

لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا معمولا ایستگاه آخر ستارگان فوتبال است. ستاره‌ها، دوران بازنشستگی خود را در این لیگ سپری می‌کنند و جذابیت اصلی آن جدا از مسائل مالی، موقعیتی است که برای زندگی در آمریکا به‌دست می‌آورند. کم پیش می‌آید که بازیکنی از MLS دوباره به اروپا برگردد. استثناهایی مثل داوید ویا داشته‌ایم که او هم البته فقط برای بازی در تیم ملی اسپانیا برگشت و نه یک باشگاه بزرگ. حالا صحبت از بازگشت زلاتان است. پس از منتفی شدن شایعات انتقال او به تیم جدید برلوسکنی در سری‌C، شایعاتی درباره بازگشت او به میلان مطرح شد که هنوز باشگاه ایتالیایی واکنشی رسمی به این شایعه نشان نداده است.

حالا شنیده می‌شود رئال مادرید با عملکردی ضعیف در خط حمله، دنبال جذب موقت او در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی است. رئال لوپتگی در حال رقم‌زدن بدترین رکورد تاریخ رئال از حیث گلزنی بود که گل مارسلو این روند 481دقیقه‌ای را پایان داد، رئال تنها 14دقیقه تا رسیدن به آن آمار فاجعه‌بار 85- 1984 فاصله داشت.

رئال در 5بازی اخیر 109شوت یا ضربه به سمت دروازه حریفان زده که 31ضربه آن داخل چارچوب بوده و تنها یک گل آن هم از سوی یک مدافع چپ که وظیفه گلزنی ندارد برای این تیم به ثبت رسیده است. ابراهیموویچ این فصل در 26بازی از رقابت‌های مختلف 22گل برای لس‌آنجلس‌گلکسی به ثمر رسانده است و در اوج آمادگی به‌سر می‌برد. او یک‌بار در دوران مورینیو هم بعد از آنکه با دلخوری از بارسلونا جدا شد به رئال لینک شده بود اما شرایطی پیش آمد که این مهاجم سوئدی نتواند به مادرید برود. حالا زمزمه‌هایی مبنی بر علاقه فلورنتینو پرس به بازگرداندن مورینیو هم شنیده می‌شود و این اتفاق می‌تواند با چند سال تأخیر رخ دهد، یعنی زلاتان و مورینیو با هم در سانتیاگو برنابئو.
تنها مشکلی که این وسط وجود دارد این است که پرس در چندین سال اخیر ثابت کرده علاقه‌ای برای خرید رقیب برای بنزما در خط حمله ندارد و البته یک مشکل دیگر؛ رابطه رئیس باشگاه با رایو مینولا- مدیر برنامه جنجالی زلاتان- خوب نیست.

ابراهیموویچ انگیزه زیادی برای اثبات خودش با بارسلونا دارد. یک‌بار گزارشی منتشر شد که این بازیکن به‌خاطر حسادت مسی مجبور به ترک بارسا شد. جریان از این قرار بود که زلاتان کنار گواردیولا در صندلی جلوی اتوبوس تیم نشسته بود و مسی به گواردیولا پیامک داد که از بین او و زلاتان یک نفر را انتخاب کند. با این‌حال ابراهیموویچ هرگز علیه مسی موضع نگرفت و برعکس، در مصاحبه‌هایش از گواردیولا انتقاد کرد. مهاجم سوئدی- بوسنیایی لس‌آنجلس‌گلکسی بعد از زدن پانصدمین گل عمرش مقابل تورنتو به سبک خودش مغرورانه گفت: «برای تورنتو خوشحالم چون این تیم بعدها به‌عنوان پانصدمین قربانی زلاتان ابراهیموویچ در یادها خواهد ماند»! اگر این مهاجم 37ساله به رئال برود و بخواهد یک فصل دیگر هم بماند احتمالا قول خود درباره بازی در مالمو در آخرین سال‌های فوتبالش را زیر پا خواهد گذاشت.

رئال هم تجربه شیرینی از این‌جور خریدهای موقت در نقل‌وانتقالات زمستانی دارد. در سال‌های اخیر یک‌بار چی‌چاریتو با قراردادی موقت به برنابئو آمد و به‌اندازه همه عمرش درخشید و حتی گل حساس مقابل اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا را او بود که برای رئال زد. آدبایور هم 6ماه قرضی در رئال بود و بعد از آن همه درخشش هرگز مشخص نشد چرا باشگاه مادریدی قرارداد این مهاجم توگویی را تمدید نکرد. حالا به‌نظر می‌رسد نوبت زلاتان است که همراه با رونی در حال درخشش در لیگ حرفه‌ای آمریکاست.
پیش از آنکه رونی، اورتون را به مقصد آمریکا ترک کند، یعنی 3‌ماه پیش دی سی یونایتد قعرنشین کنفرانس شرق MLS بود؛ رونی به این تیم پیوست و در 19بازی روی 18گل تأثیر‌گذار بود و حالا این تیم یک بازی مانده به پایان لیگ، صعودش به پلی‌آف را قطعی کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید