• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35070
+
-

کابوس بوداپست

کابوس بوداپست

محسن محمودصفری| مسابقات جهانی 2018 در حالی در 10وزن برگزار شد که کشتی‌گیران آزادکار ایران از رسیدن به فینال مسابقات بازماندند و نتوانستند مدال طلایی را از آوردگاه جهانی صید کنند.

   2 برنز از 4 وزن 
آزادکاران در 4 وزن اول مسابقات توانستند 2 مدال برنز توسط حسن یزدانی و پرویز هادی کسب کنند. محمدباقر یخکشی در وزن 61کیلوگرم و مصطفی حسین‌خانی در 74کیلوگرم دیگر نماینده‌های ایران در روز اول بودند که دستشان از رسیدن به مدال کوتاه ماند. یخکشی به لطف حضور بونه رودریگزکوبایی در فینال شانس مبارزه برای کسب مدال برنز را پیدا کرد. یخکشی در دیدار رده‌بندی در مقابل جوزف کولون با نتیجه 13بر 2 شکست خورد و به‌عنوانی بهتر از پنجمی نرسید. مصطفی حسین‌خانی هم در مقابل جردن باروز شکست خورد که با توجه به شکست باروز در مقابل سیدکوف روس از گردونه مسابقات 
کنار رفت. 
حسن یزدانی تنها مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی پاریس در همان نخستین کشتی در مقابل تیلور آمریکایی شکست خورد ولی در ادامه با شکست رقبایی از بلاروس، کوبا و روسیه توانست مدال برنز را از مسابقات جهانی مجارستان کسب کند. پرویز هادی در دسته فوق‌سنگین توانست نفرات اول و سوم المپیک را از پیش‌رو بردارد و تا ماقبل فینال با قدرت جلو رود. او در کشتی ماقبل فینال در مقابل گئو پتروشویلی از گرجستان با نتیجه 13 بر6 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. هادی در دیدار رده‌بندی موفق شد آنزور خزری‌یف از روسیه را با نتیجه 11بر2 شکست دهد و مدال برنز را 
کسب کند.

   آمریکا نفس کشتی‌ ایران  را گرفت 
در 4 وزن دوم مسابقات رضا اطری، امیرحسین مقصودی، عزت‌الله اکبری و علیرضا کریمی نماینده‌های ایران بودند. رضا اطری در 57کیلوگرم در دور اول بخبایار اردنبات از مغولستان را شکست داد ولی در کشتی دوم در مقابل آندریف از بلاروس در ثانیه‌های پایانی مغلوب شد تا با شکست این حریف در دور بعد عملا اطری از دور مسابقات کنار رود. در 65کیلوگرم هم مقصودی در همان دور اول در مقابل خینچگاشویلی از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این حریف گرجی در مقابل چاکایف مقصودی  از دور مسابقات کنار رفت. عزت‌الله اکبری در 79کیلوگرم دور نخست برابر جانی بور از فرانسه با نتیجه 10 بر 2پیروز شد و سپس مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن 2بر 2به پیروزی رسید. اکبری در کشتی سوم خود گریگور گریگوریان از ارمنستان را 7بر 4 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. عزت‌الله اکبری در نیمه‌نهایی در مقابل جبرییل حسن‌اف از آذربایجان3بر 3 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. در 92کیلوگرم علیرضا کریمی شروعی طوفانی داشت و توانست در کشتی اول خود ریکاردو بائز از آرژانتین را 13بر صفر ببرد. کریمی در دور دوم شریف شریف‌اف قهرمان المپیک لندن از آذربایجان را 7 بر صفر شکست داد و در دور سوم ساکولوف از روسیه را 12بر 1 از پیش‌رو برداشت. 

کرمی در ماقبل فینال در مقابل جیدن کاکس از آمریکا با نتیجه 5بر 2 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. با شکست کریمی در مقابل کاکس آمریکایی، چهارمین شکست کشتی‌گیران ایرانی در مقابل کشتی‌گیران آمریکایی ثبت شد. پیش‌تر حسن یزدانی، مصطفی‌حسین‌خانی و محمدباقر یخکشی در مقابل کشتی‌گیران آمریکایی شکست خورده بودند. یونس امامی و مجتبی گلیج 2 کشتی‌گیر ایران در روز آخر بودند که در همان کشتی اول شکست خوردند. امامی با نتیجه 7بر 7 در مقابل سالکازانوف از اسلواکی شکست خورد و با توجه به شکست این حریف در مقابل یاکوبیشویلی از گرجستان امامی از گردونه مسابقات کنار رفت. مجتبی گلیج در 97کیلوگرم به مصاف آلبوروف از آذربایجان رفت و با عملکردی ضعیف با نتیجه 10بر صفر شکست خورد.

به این ترتیب کشتی‌آزاد ایران مسابقات جهانی بوداپست را بدون حتی یک فینالیست به پایان رساند. مشابه این ناکامی آخرین بار در سال 2005 اتفاق افتاده بود. دست برقضا آن سال هم بوداپست میزبان بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :