• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35069
+
-

مشکلات لیگ برتر بسکتبال

فصل جدید رقابت‎های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور 3روز دیگر آغاز می‎شود اما وضعیت شهرداری تبریز برای این رقابت‎ها هنوز قطعی و نهایی نیست. فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با قهرمانی شهرداری تبریز به پایان رسید. این تیم در فینال مسابقات و در مجموع 5دیدار، مهرام را شکست داد و در اولین حضورش جام قهرمانی را بالای سر برد. مدافع قهرمانی لیگ بسکتبال اما برای شرکت در فصل جدید این مسابقات همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد. البته قرعه‌کشی این فصل از رقابت‌ها با لحاظ‌کردن نام شهرداری تبریز و ۱۱ تیمی‌بودن جدول، انجام شد با این حال هنوز مشخص نیست که مدافع عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها حضور خواهد داشت یا خیر. مسابقات باشگاهی بسکتبال از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود با این حال هنوز ترکیب بازیکنان شهرداری تبریز نهایی نشده و اصلا این تیم سرمربی ندارد.
البته در رابطه با حضور شهرداری تبریز در لیگ بسکتبال، روز گذشته نشستی در شورای شهر تبریز برگزار شد. شهردار جدید تبریز هم از تیم شهرداری و حضورش در لیگ بسکتبال حمایت کرده است اما با همه اینها، وضعیت این تیم مشخص نیست. با این حال این تنها مشکل برگزاری لیگ برتر امسال نیست و مراحل ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات بازیکنان شاغل در لیگ بسکتبال برای صدور کارت، به خاطر نقص سامانه و لحاظ‌نکردن موضوع سربازی، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است. فدراسیون بسکتبال برای نخستین بار امسال سامانه‌ای را طراحی کرده تا بازیکنان شاغل در هر دو لیگ برتر مردان و بانوان، با مراجعه به آن و انجام ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات‌شان  برای دریافت کارت بازی اقدام کنند. این سامانه طی روزهای گذشته در دسترس بازیکنان تیم‌های بانوان بود.
آنها با مراجعه به این سامانه برای دریافت کارت بازی خود در فصل جدید مسابقات اقدام کردند درحالی‌که هنوز بازیکنان تیم‌های مردان در این زمینه اقدام موفقی نداشته‌اند. ظاهرا در سامانه طراحی‌شده، بخش ویژه سربازی بازیکنان و تکمیل آن با کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از سربازی لحاظ نشده و همین مسئله باعث نقص مدارک آنها می‌شود. همین مسئله در روند صدور کارت بازیکنان برای شرکت در فصل جدید لیگ برتر مردان اختلالاتی ایجاد کرده طوری‌که به گفته ورژ آبکاریان- مسئول کمیته مسابقات- هنوز برای هیچ یک از بازیکنان شرکت‌کننده در این رقابت ها کارتی صادر نشده است. او که با مهر گفت و گو می‌کرد در این رابطه گفت: «مشکل ایجاد‌شده به خاطر نوع طراحی سامانه است و اینکه بخشی برای بازیکنان مرد و موضوع سربازی آنها تعریف نشده است. هنوز ثبت‌نام بازیکنان دو سه تیم از لیگ بانوان انجام نشده است.
بعد از اتمام کامل ثبت‌نام این دسته  از بازیکنان که امروز انجام می‌شود، پیگیر وضعیت ثبت‌نام بازیکنان لیگ مردان و صدور کارت بازی آنها خواهیم شد. قرار بر این است تا بازیکنان مدارک مربوط به خدمت سربازی خود را تحویل فدراسیون دهند. ما هم این مدارک را در اختیار مسئولان سامانه قرار می‌دهیم تا خودشان در سامانه جایگزین کنند. اینگونه کارت بازی بازیکنان صادر می‌شود و مشکل نقص مدارک آنها هم برطرف خواهد شد».

این خبر را به اشتراک بگذارید