• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35058
+
-

اخبار کوتاه

تفکیک زباله با کمک نرم‌افزار در تهرانپارس
منطقه 4


طرح تفکیک زباله از مبدأ با استفاده از نرم‌افزار گوشی همراه در منطقه 4 اجرا می‌شود. مدیر اداره بازیافت منطقه در این‌باره گفت: «این طرح با هدف تشویق مردم به تفکیک زباله از مبدأ در محله تهرانپارس غربی اجرا شده و با توجه به استقبال اهالی تا ماه‌های آینده در همه نواحی 9‌گانه منطقه 4 اجرایی می‌شود.» «منصور قوام‌مسعودی» افزود: «به کمک نرم‌افزار «بهماند» که روی گوشی‌های اندروید نصب می‌شود شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک‌ را جلو منزل به مأموران بازیافت تحویل دهند و در ازای آن هدایای نقدی و غیرنقدی دریافت ‌کنند.» برای دانلود نرم‌افزار تفکیک زباله «بهماند» می‌توانید به سامانه www.behmandco.ir مراجعه کنید. 

لباس نو بر تن مجسمه آتش‌نشان
منطقه 5

مجسمه آتش‌نشان لباس نو بر تن می‌کند. رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 5 با بیان این مطلب گفت: «مجسمه آتش‌نشان تندیسی غول‌پیکر است که در حاشیه بزرگراه تهران‌ـ کرج پس از بزرگراه شهید ستاری قرار دارد که با هماهنگی سازمان زیباسازی مرکز به‌زودی لباس نو بر تن می‌کند.»ساسان شهبانی افزود: «این مجسمه از جنس برنز بوده و ظاهر نامشخصی دارد اما با رنگ‌آمیزی و تجهیز مجسمه به چکمه و دستکش و کلاه جلوه بیشتری پیدا کرده و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.»

راه‌اندازی پل مکانیزه عابر تا 2 ماه دیگر 
منطقه 6


پل مکانیزه کریمخان و 13 آبان تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 6 درباره این خبر، گفت: «زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی پل مکانیزه کریمخان و 13 آبان توسط شهرداری فراهم و لوازم مورد نیاز خریداری شده و به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.» «علیرضا سعادتی» افزود: «هر پل مکانیزه برای راه‌اندازی به 3 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و با توجه به اینکه پل مکانیزه کریمخان و 13 آبان در مراحل نهایی است، برای راه‌اندازی آن معادل 300 میلیون تومان بودجه مورد نیاز است.» 

افتتاح سومین مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه
منطقه 7


سومین مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه 7 تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 7 در این‌باره گفت: «این مرکز با هدف توسعه فضای سبز خانگی و ارتقای شهروندان در زمینه نگهداشت فضاهای شهری در خیابان شهید اجاره‌دار به بهره‌برداری می‌رسد.» «ستاره بیت‌اللهی» در ادامه افزود: «کلاس‌های آموزش گل و گیاه، مشاوره‌های گیاه‌پزشکی و ایجاد مدرسه طبیعت ویژه کودکان از جمله برنامه‌ها و خدماتی است که رایگان برای افراد متقاضی ارائه می‌شود. شهروندان می‌توانند علاوه بر این مرکز، به 2 شعبه دیگر مراکز گل و گیاه در بوستان‌های آزادگان و جوان در انتهای خیابان ابن‌یمین و خیابان دماوند مراجعه کنند.» 

منع جریمه در اطراف بیمارستان انصاری
منطقه 8


خودروهایی که در پیاده‌رو خیابان شهید ثانی محدوده بیمارستان شهید انصاری توقف می‌کنند، جریمه نمی‌شوند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه 8 در این باره گفت: «به دلیل نبود پارکینگ در بیمارستان و درمانگاه شهید انصاری، برای رفاه حال بیماران و مراجعان این مرکز درمانی، خودروهایی که در پیاده‌روی محدوده این بیمارستان توقف می‌کنند، از جریمه معاف هستند.» سرهنگ «حمید حمیدی» افزود: «به جز این محدوده، با خودروهایی که در پیاده‌رو توقف و موجب سدمعبر شوند، طبق قانون برخورد می‌کنیم.» بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مبلغ جریمه توقف در پیاده‌رو (تخلف ساکن) 40 هزار تومان است. 

نوسازی شهربازی بوستان رازی 
منطقه 11


شهربازی بوستان رازی به‌زودی نوسازی می‌شود. رئیس فرهنگسرای رازی با بیان این مطلب، گفت: «کار عقد قرارداد با سرمایه‌گذار برای نوسازی و تجهیز شهربازی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و شهربازی بوستان ابتدای سال آینده افتتاح خواهد شد.» «اکبربختیاری» افزود: «با تصمیم شهردار تهران از این پس تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری‌های با مبالغ ریالی از ساختار هیئت‌مدیره سازمان فرهنگی به رئیس سازمان فرهنگی هنری تفویض شده است. از این‌رو، پس از معطل ماندن 2 ساله طرح، تصمیم‌گیری درباره انتخاب سرمایه‌گذار به دلیل تغییر شهردار و به دنبال آن اعضای هیئت‌مدیره سازمان فرهنگی، در جلسه مستقیم رئیس سازمان با سرمایه‌گذار مطرح و مقدمات عقد قرارداد این پروژه تفریحی آماده شد.» به گفته او، برای ساخت و تجهیز این شهربازی 5 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است. 

ایجاد راسته کتاب در زمین‌های خالی
منطقه 13


راسته کتاب به‌زودی در معابر پرتردد منطقه 13 راه‌اندازی می‌شود. مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه دراین‌باره گفت: «راسته کتاب با هدف‌ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان شهروندان، تشویق و ترغیب آنها به‌ویژه کودکان و نوجوانان به مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی در زمین‌های خالی منطقه برای استفاده بهینه از آنها ایجاد می‌شود.» «مهدی قاسمی» افزود: «در این راسته نیز جایی برای ملاقات، گردهمایی و گفت‌و‌گوهای فرهنگی شهروندان فراهم خواهد شد. همچنین شهروندان می‌توانند در این راسته، کتاب‌های نو یا دست دوم خود را با یکدیگر مبادله کنند.» 

بازگشایی زیرگذر سینا در محله خلیج‌فارس 
منطقه 18


دسترسی اهالی محله خلیج‌فارس به بزرگراه فتح با بازگشایی زیرگذر سینا آسان‌تر می‌شود. شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه18 با بیان این مطلب گفت: «این زیرگذر در مسیر خط راه‌آهن تهران ‌ـ تبریز قرار دارد که با زیرزمینی شدن حریم ریلی، بسیاری از تجهیزات و تأسیسات آب و برق و گاز در این زیرگذر مانع از عبور و مرور خودروها شده بود.» «امیر محمدی» در ادامه افزود: «عوامل شهرداری ناحیه 5 با همکاری اداره‌های مربوطه تمامی تأسیسات را به‌صورت لوله‌گذاری به زیرزمین منتقل کردند. با پایان یافتن کار آسفالت و جدول‌گذاری این زیرگذر برای سهولت در‌ تردد اهالی محله خلیج‌فارس بازگشایی می‌شود.»

ساخت دیوار سنگی برای روخانه سیاه آب
منطقه 20


طرح ساخت «دیوار سنگی» در کناره رودخانه سیاه آب در شهر حسن‌آباد فشافویه در حال اجراست. شهردار حسن‌آباد فشافویه با اعلام این خبر گفت: «پروژه ساخت دیوار سنگی در رودخانه سیاه آب با هدف ساماندهی مسیر این رودخانه از حدفاصل پل ارتباطی محله جانبازان آغاز و تا پل بلوار امام رضا(ع) در هر دو طرف رودخانه ادامه دارد.»«محسن تاجیک» افزود: «جلوگیری از تخریب رودخانه، پیشگیری از حوادث غیرمترقبه وهدایت سیلاب‌های احتمالی و همچنین پیشگیری از تخریب منازل مسکونی در این قسمت از شهر مهم‌ترین اهداف اجرایی این پروژه است.»او ادامه داد: «این طرح در آینده نه چندان دور تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.»

ربات خودت را بساز
منطقه 22


کودکان و نوجوانان منطقه 22 ساخت ربات را فرا می‌گیرند. مدیر فرهنگی این منطقه با تأکید برلزوم بروزرسانی معلومات کودکان گفت: «باید کلاس‌های ویژه ای برای بچه‌ها برگزار کنیم تا آنها تشویق به فراگیری علوم جدید شوند.» «اسماعیل قضاتلو» ادامه داد: «به همین منظور دوره‌های جدید آموزش ساخت ربات در فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود و بچه‌ها می‌توانند با هر رده سنی در این دوره شرکت کنند.» آموزش مکانیک، طراحی اولیه، قطعه‌سازی و ساخت ربات از جمله کلاس‌هایی است که در این دوره برگزار خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید