• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 35049
+
-

شب‌های روشن

عضو شورای شهر: برای گردشگری شبانه در اصفهان برنامه داریم

شهری
شب‌های روشن




رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید با برنامه‌های شبانه، شب‌های اصفهان را زنده نگه داریم تا هم شادابی به شهر تزریق شود و هم از نظر گردشگری به‌خصوص گردشگری شبانه اصفهان زنده شود، چراکه این شهر ظرفیت و زیرساخت‌های گردشگری شبانه را دارد.

«فریده روشن» در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان اولویت‌هایی برای شهر اصفهان در نظر گرفته که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آنها تبدیل محور چهارباغ عباسی به یک محور فرهنگی است. امروز این محور تا حدودی پیشرفت کرده است و منتظر تکمیل عملیات‌ عمرانی آن هستیم.

وی افزود: در اولویت‌بندی‌های برنامه‌های فرهنگی، به‌خصوص در محور چهارباغ، همه مزایا، معایب، تهدیدها و فرصت‌ها مد نظر قرار گرفته است. پس در حوزه گردشگری به‌ویژه در شب‌های اصفهان، چهارباغ به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی و ثابت در نظر گرفته شده است و با هدف تبدیل شدن این محور به یک محور فرهنگی قطعا گردشگری به‌ویژه در شب‌های اصفهان در این محور یکی از اولویت‌های اصلی به شمار می‌آید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص زنده شدن شب‌های اصفهان ادامه داد: برنامه‌‌ریزی برای زنده شدن شب‌های اصفهان انجام شده و علاوه بر چهارباغ که یکی از پایگاه‌های اصلی این برنامه خواهد بود، پل‌های تاریخی اصفهان نیز برای این‌که شادابی به آنها بازگردد در اولویت شب‌های اصفهان هستند.

روشن گفت: یکی از مشکلات گردشگری در شهر اصفهان همین زنده نبودن شب‌هاست و به همین علت، بخشی از درآمد و گردشگران را از دست می‌دهیم، چراکه برای گردشگری آنها پس از غروب آفتاب برنامه‌ای
 نداریم. وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی مثل کتاب‌خوانی به‌ویژه کتاب‌های آیینی و تئاترهای خیابانی می‌تواند شب‌های شهر را رونق ببخشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید