• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34892
+
-

معجزه در دست طراحی

معجزه در دست طراحی

کمتر از یک سال قبل، پرسپولیس با شکست‌دادن السد در ورزشگاه آزادی،صدرنشین گروهش شد و به‌عنوان تیم اول به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرد. تیم قطری نسبت به آن روز،ستاره‌های بیشتری در اختیار دارد و به تیم کامل‌تری تبدیل شده اما پرسپولیس مهره‌های زیادی را از دست داده است. با وجود این پسران برانکو در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی، حریف‌شان را میخکوب کردند و حالا با همین ترکیب نیمه‌کاره،در آستانه صعود به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. مهم‌ترین ویژگی این تیم شاید «وابسته نبودن» به ستاره‌ها باشد. آنها حتی اگر وحید امیری را از دست بدهند، با آدام همتی رؤیاهای‌شان را تعقیب می‌کنند.
 
رفیق نیمه‌راه
صادق محرمی 90دقیقه در آخرین دیدار پرسپولیس و السد در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و یکی از بهترین مهره‌های تیم برانکو در این جدال بود. شاید اگر محرمی می‌دانست که سرخ‌ها تا این اندازه به فتح لیگ قهرمانان نزدیک می‌شوند، تیمش را به سادگی ترک نمی‌کرد. سرخپوشان در آن مسابقه فرشاد احمدزاده را در اختیار نداشتند و احمد نوراللهی به جای او به سمت راست خط هافبک متمایل شده بود. وحید امیری نیز در تمام دقایق آن نبرد در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت؛ بازیکنی که حالا به جای حضور در حساس‌ترین مراحل لیگ قهرمانان، به یک مهره نیمکت‌نشین در ترابوزان تبدیل شده و بعید نیست دیر یا زود از این باشگاه کنار گذاشته شود. محسن مسلمان که در آزادی روبه‌روی السد نیمکت‌نشین شده بود نیز حالا برای ذوب‌آهن توپ می‌زند.
 
مصدوم‌ها
حسین ماهینی در آخرین جدال خانگی با السد به‌عنوان زوج کمال کامیابی‌نیا در خط هافبک به میدان رفت. بازیکنی که حالا به‌دلیل پارگی رباط صلیبی، نمی‌تواند تیم‌اش را در مسابقه حساس  فردا همراهی کند. محسن ربیع‌خواه نیز در آن مسابقه حاضر نبود و این بار روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست. ربیع‌خواه به تازگی از مصدومیت برگشته اما بعید به‌نظر می‌رسد هنوز از آمادگی کامل برای حضور در زمین مسابقه در چنین جدال بزرگ و پرفشاری برخوردار باشد.

  2 چهره جدید
امید عالیشاه در زمان برگزاری دیدار پرسپولیس و السد در آزادی در مرحله گروهی، هنوز دوران دوری از فوتبال را سپری می‌کرد. امید این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند اما نامش در فهرست 18نفره این مسابقه قرار خواهد گرفت. او تنها بازیکنی است که نسبت به مرحله گروهی به پرسپولیس «اضافه» شده است. آدام همتی نیز چهره تازه این روزهای پرسپولیس است. آدام البته در دیدار مرحله گروهی نیز حاضر بود اما همه او را به‌عنوان یک مهره نیمکت‌نشین می‌شناختند. آدام این اواخر به یک بازیکن فیکس تبدیل شده و نمایش‌های غافلگیرکننده‌ای در تیم برانکو داشته است.

  پست جدید 
پس از جدایی محرمی و مصدومیت ماهینی، پرسپولیسی‌ها در سمت راست خط دفاعی با یک بحران جدی روبه‌رو شدند. این بحران اما با نمایش درخشان نعمتی در دیدار رفت با السد به پایان رسید. او که قبل از بازی زیرنظر جلالی در پیکان، مدافع راست محسوب می‎شد، دوباره به این پست برگشت. او در مسابقه فردا نیز از شانس بالایی برای بازی در سمت راست خط دفاعی برخوردار است.

  تغییرناپذیرها 
8 بازیکن از ترکیب اصلی پرسپولیس در آخرین تقابل خانگی با السد، در بازی بزرگ روز سه‌شنبه نیز برای این تیم به میدان خواهند رفت. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مصدومیتی در کار نباشد، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا،محمد انصاری، علی علیپور و سیامک نعمتی، دوباره در آزادی در مقابل السد فیکس می‌شوند. آدام همتی، گادوین منشا و بشار رسن، احتمالا 3 تغییر اصلی در ترکیب این تیم نسبت به دیدار مرحله گروهی با حریف قطری خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید