• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3481
+
-

زمستان روی خوش نشان داد

آب و هوا
زمستان روی خوش نشان داد

    همان طور که پیش‌بینی‌ها خبر می‌داد، جمعه سامانه جدید بارشی به کشور رسید و موجب بارش برف و باران در کردستان، کرمانشاه، همدان، خوزستان، قزوین و بخش‌هایی از استان مرکزی، قم، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و یزد شد.

به گزارش همشهری، یکی از زیبایی‌های برف و باران روزهای گذشته، سفیدپوش شدن ارتفاعات سالند در بخش شیهون شهرستان دزفول در استان خوزستان بود. بارش برف که از نخستین ساعت بامداد روز شنبه در این بخش آغاز شده بود تا ظهر به نیم متر رسید.

هرچند برف زیبایی چند برابری به این ارتفاعات داده است، اما اهالی منطقه به دلیل بسته شدن جاده با مشکل در تردد روبه‌رو شدند و محمدحسین خجسته‌کیا، بخشدار شهیون دزفول، از پیگیری برای رفع این مشکل خبر داد.

 

بسته شدن راه 100 روستا

در شهرستان الیگودرز استان لرستان هم شرایط مشابهی پیش آمد و راه ارتباطی 100 روستا بسته شد. علاوه بر بارش 60 سانتی‌متری برف در ارتفاعات الیگودرز، ارتفاعات شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، سلسله، دلفان، ازنا و دورود هم سفیدپوش شد.

فرماندار الیگودرز در این باره می‌گوید: همه راه‌های اصلی شهرستان باز است و تردد انجام می‌شود و عملیات بازگشایی راه‌های روستایی بسته هم در حال انجام است.

احسان جهانیان می‌افزاید: این روستاها اغلب در بخش بشارت ذلقی و  بخش زز  و ماهرو قرار دارند و سعی می‌شود حداکثر تا 2 روز آینده راه آنها باز شود.

بارش برف در چهارمحال و بختیاری هم به قدری شدید بود که مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان کوهرنگ در این استان در نوبت صبح روز شنبه تعطیل شد.

 

دماوند هم سفید پوشید

بارش برف زمستانی در شمال و شمال شرق استان تهران موجب سپیدپوش شدن شهرستان دماوند و شهرستان‌های اطراف شد. این بارش در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس، شمیرانات و قسمت‌هایی از تهران گزارش شد و در دیگر نقاط استان تهران هم بارش باران هوا را تلطیف کرد.

این سامانه بارشی جدید که از غرب وارد کشور شده است، علاوه بر نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا گرفت و به تدریج در حال خروج از کشور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید