• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34769
+
-

ضربه کاری شعبده‌باز

ضربه کاری شعبده‌باز

دیوید تیلور خط و نشان‌هایش برای حسن یزدانی را عملی کرد. تیلور تنها تهدید برای یزدانی در مسابقات جهانی مجارستان بود که پس از قرعه‌کشی مشخص شد یزدانی و تیلور باید در دور اول با یکدیگر کشتی بگیرند.
دیوید تیلور عنوان جهانی و المپیک در کارنامه ندارد و تنها عنوان او سومی در مسابقات یونیورسیاد 2013 است.پیش از این دیوید تیلور فرصت حضور در ترکیب تیم ملی آمریکا را در مسابقات جهانی و المپیک پیدا نکرده بود. او سال‌ها پشت سر جیدن کاکس کشتی‌گیر سیاهپوست آمریکایی مانده بود و هر بار در مسابقات انتخابی در مقابل کاکس تن به شکست داده بود.
در مورد جیدن کاکس ذکر این نکته جالب است که او برنده کشتی با علیرضا کریمی در المپیک ریو است که موفق شد مدال برنز را به‌دست آورد. سبک کشتی تیلور ملقب به شعبده‌باز همانند یزدانی است. او از زمان آغاز رقابت به حریفش یورش می‌برد تا از پا درآید. همان اتفاقی که در جام‌جهانی کرمانشاه افتاد و نتیجه آن کشتی شد افتخار تیلور. در مسابقات جام جهانی کرمانشاه حسن یورش‌ها را شروع کرد ولی هرچه منتظر تحلیل رفتن تیلور ماند خبری نشد تا اینکه یزدانی به دلیل بیماری از نظر بدنی افت شدیدی کرد آن زمان تیلور یورش‌هایش را شروع کرد و بر اثر یک غافلگیری پشت یزدانی را به تشک چسباند.
روز گذشته هم انگار تکرار همان کشتی را دیدیم. حسن با حملات طوفانی از حریفش پیش افتاد ولی در ادامه در کش و قوس‌های کشتی تیلور قهرمان ایرانی را زمینگیر کرد. تیلور دو دقیقه مقاومت کرد و هرچه به پایان کشتی نزدیک شدیم اختلاف این دو کشتی‌گیر زیاد شد. در نهایت کشتی با نتیجه 11 بر 6 به نفع کشتی‌گیر آمریکایی به پایان رسید.
یزدانی تنها مدال‌آور و طلایی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2017 بود. او بدون شک بهترین کشتی‌گیر 86 کیلوگرم ایران برای شرکت در مسابقات جهانی بوده که بدون هیچ حرف و حدیثی در مسابقات انتخابی شرکت کرد و تمام رقبایش را مغلوب کرد. در وزن 74 کیلوگرم هم مصطفی حسین‌خانی در مقابل جردن باروز شکستی دیگر را برای ایرانی‌ها ثبت کرد تا همچنان شکست‌ناپذیری باروز برای ایرانی‌ها ادامه‌دار باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید