• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34760
+
-

درس بخوانید تنبل‌ها!

درس بخوانید تنبل‌ها!

جورجو کیه‌لینی کلا آدم باسوادی است. شخصیت او را زمانی که در جام‌جهانی2010 توسط لوییس سوارس گاز گرفته شد دیدیم. رفتار او در ‌شأن یک آدم باسواد بود نه بازیکنی در سطح سوارس. او حالا در آستانه کسب مدرک دکتری قرار دارد و کارشناسی‌ارشد خود را از دانشگاه تورین در رشته مدیریت به پایان رسانده است. کیه‌لینی در 34سالگی و با آن همه افتخار و 7اسکودتو به هم‌صنفانش توصیه می‌کند که درس بخوانند و به سمت مدرک گرفتن حرکت کنند. حتی بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا یعنی کریستیانو رونالدو و مسی هم تحصیلات ناچیزی دارند. کریستیانو حتی دوره دبیرستان را هم به پایان نرسانده و مسی فقط
 5 کلاس به‌طور رسمی درس خوانده. رونالدو به‌خاطر پرت کردن صندلی به سمت معلم از دبیرستان اخراج شد. کیه‌لینی به بازیکنان فوتبال توصیه می‌کند که زودتر به دانشگاه بروند چون از نظر او «زندگی به‌اندازه کافی طولانی هست و باید هر بازیکن مسیر زندگی آینده خودش را مشخص کند. چون فقط تعداد کمی بازیکن هستند که بعد از دوران بازنشستگی موفق می‌شوند در فوتبال شغلی برای خودشان دست‌وپا کنند. دوره حرفه‌ای یک بازیکن معمولا در 35سالگی به پایان می‌رسد و باید برای بعد از این دوره برنامه داشت». متأسفانه تعداد بازیکنان تحصیل‌کرده در رشته فوتبال در همه جای دنیا بسیار کم است.

   گلن جانسون، بازیکن ملی‌پوش سابق لیورپول در دانشگاه رشته ریاضی خواند تا به معلمانش که می‌گفتند او هیچی نمی‌شود ثابت کند که در درس هم استعداد دارد؛ آن هم در رشته سختی مثل ریاضی.
 
 دانکن واتمور دیگر بازیکن انگلیسی است که مدرک دانشگاهی دارد. او در دانشگاه نیوکاسل رشته اقتصاد را گذرانده است.
 
 سیمون مینیوله یکی از چندین دروازه‌بان پراشتباه تاریخ لیورپول ورزشکار تحصیل‌کرده‌ای است. او زمانی که در ساندرلند بود در دانشگاه لوون در رشته علوم سیاسی درس خواند.

   ادوین فان‌درسار، دروازه‌بان هلندی اسبق منچستر کار ساده‌تری داشت و در رشته‌ای مربوط و دانشگاهی مرتبط تحصیل کرد. لیسانس او در دانشگاه یوهان‌کرویف و در رشته مدیریت ورزشی و برند بود.
 
 ونسان کمپانی، مدافع بلژیکی من‌سیتی در رشته پرطرفدار و مدرن MBA در مدرسه عالی تجارت منچستر مدرک گرفت.

   مربیان کروات مربیان باسوادی هستند. نمونه آن اسلاون بیلیچ است که در رشته حقوق مدرک دانشگاهی دارد و علاوه بر آن مدرک زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی را تا بالاترین سطح دریافت کرده است.

   مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی تیم وستهام ملقب به مهندس، واقعا یک مهندس عمران است.

   سوکراتس، کاپیتان تیم ملی برزیل در جام‌جهانی1982 دکتر بود و پزشک اطفال. او در همان دورانی که فوتبال بازی می‌کرد مدرک دکتری پزشکی خود را گرفته بود. او یک فعال سیاسی هم بود و عجیب اینکه در سن 57سالگی بر اثر مسمومیت غذایی درگذشت.

   دنیس برگ‌کمپ طوری رفتار و بازی می‌کرد انگار چند مدرک دکتری دارد! اسطوره هلندی تیم آرسنال یک مهندس مکانیک است.

   خوان ماتا از همه خرخوان‌تر است! او 2مدرک دانشگاهی دارد در رشته‌های علوم ورزشی و بازاریابی. ماتا هنوز در تیم منچستریونایتد بازی می‌کند.
 
 آرسن ونگر علاوه بر دانستن چندین زبان، مدرک دانشگاهی بالایی هم دارد. از دانشگاه استراسبورگ، شهر زادگاهش مدرک فوق‌لیسانس اقتصاد دارد.
 
 اولیور بیرهوف آلمانی مدرک خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه فرن‌یونیورسیتات هاگن دریافت کرده است.

   شاکا هیسلاپ را هم حتما به یاد دارید. دروازه‌بان ترینیدادی علاوه بر داشتن لیسانس مهندسی مکانیک، در ناسا استخدام شده است که این کار هر فوتبالیستی نیست.

   اینیستا هنوز لیسانس خود را در رشته بیولوژی و علوم ورزشی دریافت نکرده و در حال گذراندن ترم‌هاست.

   خامس رودریگس و فالکائو در کشور کلمبیا موفق شده‌اند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. فالکائو که سابقه کار روزنامه‌نگاری هم دارد و خامس فارغ‌التحصیل دانشگاه ملی آبتریای کلمبیا در رشته مهندسی ماشین‌آلات است.

   دیگر بازیکنانی که می‌توان به تحصیلات آنها اشاره کرد شامل اولیور کان، استیو کاپل و فرانک لمپارد است که این آخری داری ضریب هوشی بالایی هم هست و مدرک زبان لاتین دارد و در نویسندگی هم توانایی‌های خود را اثبات کرده است. استبان گرانرو، بازیکن سابق رئال‌مادرید هم مدرک لیسانس روانشناسی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید