• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34614
+
-

از پنالتی چیپ تا شگفتی شیک

السد، آخرین مانع سرخپوشان برای رسیدن به نخستین فینال تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. بازی حساس و سرنوشت‌ساز سه‌شنبه، یازدهمین تقابل برانکو با تیم‌های قطری روی نیمکت پرسپولیس به شمار می‌رود. پرسپولیس در 10نبرد قبلی با قطری‌ها، 4بار پیروز شده و 4بار نیز شکست خورده است. او که در هر 2‌جدال اول با نمایندگان قطر طعم شکست را چشیده بود، حالا در 2‌برخورد آخر با این تیم‌ها به برد دست پیدا کرده است. آیا این روند خوب، روز سه‌شنبه تداوم خواهد داشت؟

  لخویا 3-0 پرسپولیس 
اولین رویارویی برانکو با رقبای قطری پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، سال 2015 در مرحله گروهی اتفاق افتاد. پروفسور و تیمش برای دیدار برگشت لخویا به قطر سفر کردند و با یک شکست سنگین به خانه برگشتند. بازی در 70دقیقه ابتدایی هیچ گلی نداشت اما یوسف مساکنی با یک ضربه سر، طلسم دروازه تیم مهمان را شکست. 2‌تعویض بعدی برانکو نیز جواب نداد و لخویا (که این روزها با نام الدوحیل شناخته می‌شود) در دقایق پایانی توسط نام‌تائه‌هی و علی عفیف به 2 گل دیگر دست پیدا کرد تا نخستین شکست آسیایی مرد کروات روی نیمکت باشگاه جدیدش رقم خورده باشد.

  الریان 3-1 پرسپولیس 
دومین حضور برانکو و پسرها در قطر نیز به یک شکست سنگین دیگر ختم شد. این‌بار سرخپوشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017 در زمین الریان به میدان رفتند و شب ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشتند. در این مسابقه که در ایران با چهارشنبه آخر سال مصادف شده بود، مهدی طارمی خیلی زود پرسپولیس را به گل رساند اما این برتری دوام چندانی نداشت و رودریگو تاباتا در همان نیمه اول کار را به تساوی کشاند. الریان در نیمه دوم کاملا تیم برتر زمین بود. پنالتی تاباتا تیم میزبان را جلو انداخت و سرجیو گارسیا، تیر خلاص را به سرخپوشان زد تا همچنان قطر، خاطرات ناخوشایندی برای پرسپولیس پروفسور رقم بزند.
 
پرسپولیس 0-0  الریان 
با وجود ارائه یک نمایش هجومی در حضور 60هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی، پرسپولیس نتوانست در دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017 انتقام شکست یکطرفه دیدار رفت را از الریان قطر بگیرد. قرمزها در این نبرد زوج طارمی و علیپور را در خط حمله داشتند و پشت سر این 2 بازیکن نیز، سروش رفیعی، محسن مسلمان و وحید امیری توپ می‌زنند. تعدد مهره‌های هجومی، کارساز نشد و تیم میزبان به نتیجه بهتر از تساوی بدون گل در آزادی دست پیدا نکرد.

  پرسپولیس 0-0 لخویا 
پس از عبور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017 آسیا، لخویا در مسیر سرخپوشان قرار گرفت. رد‌شدن از این تیم آماده کار دشواری به‌نظر می‌رسید اما پرسپولیس در مسابقه رفت، بهتر از حریف نشان داد و موقعیت‌های خوبی برای باز‌کردن دروازه تیم قطری داشت. کلیدی‌ترین موقعیت این نبرد، پنالتی مهدی طارمی بود که با یک ضربه چیپ، به هدر رفت. در چند سال گذشته، شاید کمتر صحنه‌ای به اندازه این پنالتی هواداران پرسپولیس را عصبانی کرده است! 

  لخویا 0-1 پرسپولیس 
تصور می‎شد تساوی در تهران، مسیر لخویا برای صعود به جمع 8تیم برتر لیگ قهرمانان را هموار کند اما در دیدار برگشت، اتفاق غافلگیرکننده‌ای رخ داد. 23دقیقه بعد از شروع بازی، چیکو فلورس به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کرد و شاگردان برانکو توانستند تا سوت پایان داور از این اندوخته ارزشمند دفاع کنند. همین گل به‌خودی، برای رسیدن پرسپولیس به جمع 8تیم برتر آسیا کافی به‌نظر می‌رسید.

  السد 3-1پرسپولیس
بازی‌کردن در مقابل ژاوی برای مهره‌های پرسپولیس هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسید اما در طول مسابقه این هیجان رفته رفته به یأس تبدیل شد. قرمزها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2018با السد مواجه شدند و در زمین این تیم با نتیجه 3-1شکست خوردند. در شب درخشش خیره‌کننده بغداد بونجاح، خط دفاعی پرسپولیس هیچ حرفی برای گفتن نداشت. تنها گل سرخپوشان در این مسابقه در ثانیه‌های پایانی توسط سیامک نعمتی زده شد.

  پرسپولیس 1-0 السد 
در دیدار برگشت مرحله گروهی، سرخپوشان نتوانستند انتقام دیدار رفت را به‌صورت تمام و کمال از حریف بگیرند اما این پیروزی، تیم برانکو را صدرنشین جدول گروه کرد و این نتیجه، حتی از انتقام‌ نیز مهم‌تر به‌نظر می‌رسید. این پیروزی حساس و تعیین‌کننده با گل به‌خودی مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه سوم به‌دست آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید