• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34613
+
-

کمی آهسته‌تر آقا جلال

کمی آهسته‌تر آقا جلال

بازی حذفی با نود ارومیه در حضور چیزی حدود 5هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد تا همین مسئله دستمایه انتقاد تند سیدجلال حسینی از هواداران پرسپولیس شود. کاپیتان قرمزها در میکس‌زون گفت: «هواداران ما فریب خوردند و بازی را جدی نگرفتند. اگر آنها می‌آمدند، شرایط برای ما بهتر می‌شد و جوانان ما برای بازی با السد آبدیده می‌شدند، اما هواداران فریب خوردند و نیامدند.» این حرف‌های جلال احتمالا در راستای همان عادت ستودنی او برای تحریک تیم و طرفداران و انجام بیشترین تلاش ممکن است. با وجود این به‌نظر می‌رسد این بار جلال کمی زیاده‌روی کرده؛ چرا‌که تحت هیچ شرایطی نمی‌شد در مسابقه‌ای با این سطح، انتظار حضور تماشاگران پرشمار را داشت.

در خود اروپا هم مسابقات درجه 2 و 3، با استقبال کمتری مواجه می‌شود؛ چنان‌که در این سال‌ها به دفعات دیده‌ایم حتی دیدارهای حذفی بارسلونا و رئال مادرید با حضور فیکس مسی و رونالدو هم با سکوهای عمدتا خالی برگزار شده است. طبیعی است که وقتی پرسپولیس در نخستین بازی حذفی‌اش باید به مصاف تیمی گمنام از لیگ دسته پایین‌تر برود، تماشاگران هم میل چندانی به حضور در استادیوم نخواهند داشت. وقتی 2 بازی در فاصله 5روز برگزار می‌شود و از قضا مسابقه دوم مهم‌ترین بازی یک دهه گذشته باشگاه است، طبعا هواداران هم ترجیح می‌دهند دیدار اول را از تلویزیون ببینند و برای حضور در مسابقه دوم آماده شوند. این اسمش «مدیریت» کردن است و اصلا شایسته این همه گله و شکایت نیست.

اجازه بدهید یک مثال بزنیم؛ هواداران پرسپولیس از داربی اخیر تهران استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند. آنها حتی بلیت استقلالی‌ها را هم خریدند تا در ازای خالی‌ماندن بخشی از صندلی‌های اردوگاه رقیب، خودشان به‌طور متراکم و بعضا ایستاده بازی را تماشا کنند. با وجود این، بازیکنان پرسپولیس در آن مسابقه نمایش چندان شورانگیزی نداشتند. پرسپولیسی‌ها سعی کردند آن بازی را با کمترین هزینه ممکن اداره کنند؛ چون 5روز بعد باید به مصاف السد می‌رفتند و تحت هر شرایطی آن مسابقه از اهمیت بیشتری برخوردار بود. خود تماشاگران روز داربی هم که ساعت‌ها برای تماشای یک بازی ضعیف انتظار کشیدند، بعد از پیروزی شیرین دوحه متقاعد شدند که بازیکنان برای اتخاذ این استراتژی حق داشتند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد ملامت هواداران از سوی حسینی چندان عادلانه نیست؛ به‌ویژه که آنها در این سال‌ها همیشه پشت تیم بوده‌اند و قطعا روز سه‌شنبه هم ورزشگاه را پر خواهند کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید