• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34397
+
-

دیکتاتوری در گوگل

مدیرعامل گوگل با اعلام اینکه این شرکت با همه‌پرسی اداره نمی‌شود تأکید کرده که برنامه ارائه موتور جست‌وجوی سانسور شده در چین ادامه دارد

دیکتاتوری در گوگل


با وجود اعتراض‌های گسترده از سوی پرسنل گوگل به سیاست‌های جدید این شرکت، ساندار پیچای، مدیرعامل این غول فناوری گفته این شرکت با همه‌پرسی اداره نمی‌شود و تصمیم‌ها براساس سیاست‌های تعیین شده پیش‌ می‌رود. یکی از جنجالی‌ترین موارد در ماه‌های اخیر پروژه گوگل برای راه‌اندازی یک موتور جست‌وجوی سانسور شده در چین است. به گزارش سی‌ان‌ان، پیچای اکنون به صراحت اعلام کرده که این شرکت در حال بررسی راه‌اندازی این موتور جست‌وجو براساس سیاست‌های دولت چین است. چندی پیش روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که تصمیم مدیران گوگل برای همکاری با دولت چین برای فیلترینگ و سانسور با اعتراض‌های گسترده در داخل این شرکت مواجه شده است. براساس این گزارش، هزار نفر از کارمندان گوگل با امضای نامه‌ای به این همکاری اعتراض کرده‌ و خواستار توقف آن شده‌اند.

پیچای گفته است: اکنون برای اظهارنظر در این رابطه خیلی زود است. ما نمی‌دانیم هنوز می‌توانیم یا می‌خواهیم در چین این کار را انجام دهیم یا نه؟ ولی ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم.

گوگل در‌ ماه سپتامبر گذشته و در نشست کمیته سنا به‌صورت رسمی تأیید کرد که پروژه راه‌اندازی موتور جست‌وجوی فیلتر شده را تحت عنوان دراگون فلای در دست دارد. گوگل هم‌اکنون در چین فیلتر است و جمعیت ۱.۴میلیاردی چین مقام‌های گوگل را به تلاش بازداشته تا این بازار را از دست ندهند.


همکاری در پروژه‌های نظامی
اخیرا هزاران کارمند گوگل در یک اعتراض داخلی شرکت کرده بودند تا نارضایتی خود از مشارکت این شرکت در پروژه‌های فناوری‌های پیشرفته نظامی را اعلام کنند. با این حال به گفته ساندار پیچای، این شورش بی‌سابقه در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی شرکت تأثیر اندکی داشته است. پیچای اعلام کرده که گوگل براساس همه‌پرسی اداره نمی‌شود و در مورد اخیر هم این تصمیم براساس آنچه کارمندان گفته‌اند گرفته نشده بلکه بنا بر مذاکراتی بوده که با بخش هوش مصنوعی انجام داده‌ایم.

در‌ ماه مارس سال‌جاری میلادی بود که خبر مشارکت گوگل در پروژه Maven فاش شد. در این پروژه پنتاگون در تلاش بود با استفاده از هوش مصنوعی ویدئوهای ثبت شده توسط پهپادها را تحلیل کند. بیش از 4هزار کارمند گوگل درخواست توقف همکاری گوگل با این پروژه را امضا کردند و حتی به‌دنبال این اتفاق برخی از کارمندان گوگل استعفا دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید